لزوم جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مدرسه سازی

تهران (پانا) - در جلسه مشترک سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس و رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیرکل فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های هموطنان مقیم خارج از کشور تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مدرسه سازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در جلسه مشترک رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور در امر مدرسه سازی تاکید شد.

در این جلسه که برای بررسی نحوه تعامل با ایرانیان خارج ازکشور و جلب مشارکت آنها در مدرسه سازی تشکیل شد، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ایرانیان مقیم خارج ظرفیت ارزشمندی برای کمک به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف هستند و باید کاری کنیم که توجه آنها به مدرسه سازی و اهمیت این مساله جلب شود.

وی با بیان اینکه اکنون نیز خیرینی خارج از کشور در ساخت مدارس در نقاط مختلف کشور همت کرده و مشارکت داشته‌اند، گفت: برقراری ارتباط موثر و تکریم آنها از موضوعاتی است که می تواند در این راه کمک کار باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

ناصر قفلی از اختصاص فضایی در سامانه اینترنتی جامعه خیرین برای ارتباط با ایرانیان خارج ازکشور که تمایل به همکاری با جامعه خیرین مدرسه ساز را دارند خبر داد.

برنامه‌های متنوع جلب مشارکت هموطنان خارج از کشور

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با ابراز خرسندی ازتوجه دستگاه‌های اجرایی مختلف به اهمیت آموزش و پرورش و به‌ویژه مساله مدرسه‌سازی و فضاهای آموزشی گفت: برای جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت هموطنان در داخل و خارج از کشور برنامه‌های متنوعی در سازمان نوسازی مدارس کشور طراحی شده است.

خیبر بیدارپور با اشاره به تشکیل کارگروه‌های خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با پوشش گسترده دراین زمینه تمام توان خود را به کار گرفته است و بحث اطلاع رسانی و برقراری ارتباط مستمر و موثر با این افراد مورد توجه است لذا در نظر داریم تا از مدارس ایرانیان خارج از کشور به عنوان پایگاه فرهنگی این ارتباط پایدار بهره بگیریم.

وی استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای و فضای مجازی را به منظور آگاهی بخشی و اعتماد‌سازی در هموطنان خارج ازکشور و متمکنین مقیم کشورهای مختلف به منظور جلب مشارکت آنها مساله ای مهم و چند‌بعدی برشمرد که با همکاری واحدهای مختلف در وزارت امورخارجه،فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی محقق می‌شود.

بیدارپور ابراز امیدواری کرد علاوه برنامه‌ریزی و تشکیل کارگروه‌ها و جلب مشارکت هموطنان خارج از کشور با تکریم و بزرگداشت خیرین و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های موضوعی در این زمینه می توان به خوبی از این ظرفیت برخوردار شد.

میز‌خدمت رایزن های فرهنگی برای مدرسه سازی و خیرین مدرسه ساز

محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان ارتباطات اسلامی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و همکاری درخصوص امر خیر مدرسه سازی گفت: در هموطنان مقیم خارج از کشور توانمندی ها و تمایل زیادی برای کمک به پیشرفت کشور وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه در این زمینه موضوع ایجاد ارتباط مستمر و اطلاع رسانی گسترده را با همکاری وزارت امور خارجه و بخش‌های مرتبط کنسولی سفارتخانه‌ها و رایزن های فرهنگی در کشورهای مختلف پیگیری خواهیم کرد گفت: به رایزن های فرهنگی در خصوص میز‌خدمت برای جامعه خیرین مدرسه ساز حتما اطلاع رسانی و ابلاغ لازم صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد با بررسی تقویم فرهنگی کشورهای مختلف می توان نقاط مشترک فرهنگی را احصا کرد و در برگزاری رویدادهای مختلف به آن توجه نمود. از جمله در برگزاری هفته فرهنگی در هر کشور غرفه‌ای به این امر اختصاص خواهیم داد و در کشورهایی که هموطنان بیشتری اقامت دارند و اشتراکات فرهنگی بیشتر است برنامه‌های ارتباطی و جلب همکاری بهتری را می‌توان داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار