برگزاری محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان

تهران(پانا)- معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 17 با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی، به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم را در محل نمازخانه مدیریت آموزش و پرورش برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری پانا، به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، با حضور قاریان و حافظان برجسته دانش آموزی و فرهنگی آموزش وپرورش منطقه 17، در محل نمازخانه مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم با برنامه حاملان قرآن،تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای گروه تواشیح برگزار شد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین سینایی، کارشناس قرآن مدعو این برنامه، عمل به قرآن را، راه نجات جمیع انسان ها بیان کرده و خواستار عملی کردن پیام های قرآن کریم در بین دانش آموزان وهمکاران و یاری گرفتن از عنایات خداوند متعال در تمامی زمینه ها شد.

درادامه مهدی نیکبخت، مدیرآموزش و پرورش منطقه 17گفت: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است. دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات معنوی مجدد می بخشند.

نیکبخت در ادامه گفت: امام علی(ع) می فرماید، در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم، سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم، می توانیم ادعا کنیم که با قرآن انس گرفته ایم.
در پایان از قاریان و حافظان دانش آموز مدعو تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است در این مراسم پایلن یافتن دو ختم قرآن کریم توسط همکاران اداری بصورت گروهی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان، سلامتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شادی روح شهدای مدافع سلامت اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار