خودروهای حامل چوب در دام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان

شیراز(پانا)- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان از توقیف خودروهای حامل هیزم و ذغال جنگلی قاچاق که از یاسوج به سمت سپیدان در حال حرکت بودند خبر داد و افزود: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان و با کمک و همراهی ماموران انتظامی این خودروها توقیف و متخلفان بازداشت شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
خودروهای حامل چوب در دام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان

سید عبداله بحرینی به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشهای مردمی و طبیعت دوستان مبنی بر حمل ذغال و هیزم درختان جنگلی بلوط توسط چندین خودرو ، بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شده و موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه پژوه 405 حامل هیزم بلوط و دو خودو پراید حامل ذغال بلوط شدند.

او افزود : در این عملیات از خودرو پژو میزان تقریبی 500 کیلو گرم چوب بلوط و از دو خودو پراید نیز 28 کیسه ذغال کشف و ضبط شد.

بحرینی افزود: پس از بررسی‌های فنی و بازجویی‌های اولیه مشخص شد که افراد متخلف در محدوده جنگلهای بلوط استان کهکیلویه و بویر احمد اقدام به قطع درختان جنگلی نموده و قصد انتقال محموله‌های قاچاق چوب و ذغال را به استان فارس داشتند که با هوشیاری و سرعت عمل به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان به دام افتادند.
او با اشاره به ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع گفت: حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان با اشاره به عزم جدی و قانونی نیروهای منابع طبیعی در مقابله با فعالیت‌های مجرمانه در اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی و یا قاچاق چوب و هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب ، مراتب را از طریق تماس با تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار