رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

افزایش خدمات پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ در مناطق حاشیه نشین شهر شیراز

شیراز(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان روند صعودی ابتلا به کروناویروس در شیراز، از افزایش خدمات پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ در مناطق حاشیه نشین شهر شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خدمات پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ در مناطق حاشیه نشین شهر شیراز

مهرزاد لطفی به خبرنگاران گفت: یکی از سرفصل‌های مهم مدیریت بیماری کووید۱۹ که در استان فارس مورد توجه قرار گرفته، افزایش امکان غربالگری در جامعه و توسعه دسترسی به خدمات سلامت است که این امر در مناطق حاشیه نشین، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار خواهد بود.

لطفی ادامه داد: پایش کارشناسانه آمارهای روزانه به دست آمده از تست‌های انجام شده در مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا و بالا بودن موارد مثبت در مناطق حاشیه شهر نیز در این زمینه موجب تقویت این دیدگاه شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خدمات پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹ در مناطق حاشیه نشین شهر شیراز توسعه پیدا می‌کند.

او با تبیین نگاه ویژه به مردم حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار و ارائه خدمات به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از اولویت‌های دولت دهم و یازدهم، ادامه داد: با توجه به اینکه در این مناطق، مشاغل بیشتر به صورت آزاد بوده و اغلب با رفت و آمد بالا در سطح شهر همراه است که افزایش خطر گسترش را در پی دارد، پیشنهاد شد تا با اتخاذ راهکارها و عملیات اجرایی با تاکید و تمرکز بر مناطق حاشیه شهر، نسبت به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهداف اختصاصی این طرح را توجیه مقامات مسوول استانی، شهرستانی و محلی در خصوص امکان خطر شیوع بیماری به ویژه در مناطق حاشیه نشین و جلب همکاری آنان در اجرای برنامه‌های پیشگیری عنوان کرد.

او ادامه داد: با انجام مکاتبه با استانداری با هدف جلب حمایت و همکاری بین بخشی ادارات مختلف و مرتبط با فعالیت‌های پیشگیری و کنترل کرونا؛ استقرار زیرساخت‌های مناسب فیزیکی و تجهیزاتی در مناطق حاشیه شهر شیراز، پایش و بازدیدهای میدانی از این مناطق، آموزش عمومی و اطلاع رسانی در مورد بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، بهداشت فاضلاب، مدیریت پسماند و گندزدایی خانگی به روش‌های مختلف با همکاری شهرداری مناطق و بسیج محلات مناطق حاشیه شهر، در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار