معاون اشتغال وکار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان وپنجره واحد کسب و کار

اسلامشهر (پانا) - جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر با حضور معاون اشتغال وکار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهرو مسئولین ادارات و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان وپنجره واحد کسب و کار

در این جلسه سعید دهقان، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در سخنانی با کسب رتبه اول شهرستان اسلامشهر در سال 98سامانه اشتغال رصد اظهار کرد: در سال 99 شیوع کرونا ویروس تمام قواعد کاری را در حوزه های ادارات برهم زد و ادامه داد، مردم در شرایط فعلی در بسیاری موارد و حتی گاهی هم جلوتر از دولت حرکت کردند و نقش بسزایی به نمایش گذاشتند.

او در ادامه افزود: دولت در زمینه آسیب دیدگان از کرونا ویروس یک چهارم از بودجه کل اختصاص یافته و در حدود پنجاه هزار میلیارد تومان را در استان تهران در سیزده رسته کاری به صورت وام با سود تسهیلات 12 درصد در حال پرداخت است که افراد می توانند با ثبت کدملی کارفرما و کد کارگاهی در سامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

او بیان کرد: 850000نفر هم در کل کشور جهت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که سهم استان تهران مشمول بیمه بیکاری 147000نفر است که با ارسال پیامک جهت دریافت شماره حساب افراد در حال رسیدگی است.

دهقان تصریح کرد: با توجه به وضعیت مالی دولت در شرایط کرونا ویروس بعید است در سایر پروژه ها و طرحها بتواند سرمایه گذاری کند و در این راستا می بایست از سایر منابع موجود پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و سایر منابع موجود در شهرستانها استفاده کرد که تاکنون هم به علت درگیر شدن در پیچ و خم های اداری استفاده نشده است.

معاون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تأکید کرد: در سامانه رصد اشتغال دولت تعهد 935000 شغل را داده بود که سهم استان تهران در سال گذشته و امسال 96000 شغل است و در شهرستان اسلامشهر نیز تاکنون 4000 نفر در سامانه مذکور ثبت نام کردند.

او گفت: راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان و پنجره واحد کسب و کار در اتاق بازرگانی از برنامه های ساماندهی اشتغال در آینده نزدیک است.

او در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تولید ماسک جهت شرایط کرونا ویروس نیزخاطر نشان کرد: در کل کشور دو کارخانه تولید ماسک داشتیم که امروز 14 کارخانه داریم که در شرایط حاضر می توانیم به کشورهای دیگر جهان هم صادر کنیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار