مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری در سیستان و بلوچستان

زاهدان( پانا) _ مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد نظارت های دقیق زیست محیطی گامی مهم در جهت بهبود وضعیت مدیریت پسماند است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری در سیستان و بلوچستان

به گزارش اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری در استان گامی مهم در بهبود وضعیت پسماند است.

او ادامه داد: با توجه به معضلات زیست محیطی و بهداشتی و مدیریت پسماند در استان اعم از حوزه سیستان و نیز حوزه بلوچستان و پیرو پیگیری های حقوقی و قضایی ارگان های ناظر، موضوع قصور برخی شهرداری ها در بعضی از شهرهای استان در رابطه با بحث مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری، محرز شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: به استناد ماده هفت قانون مدیریت پسماند با موضوع مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در شهرها و حریم آنها بر عهده شهرداری ها است.
او تصریح کرد: دستگاههای نظارتی به استناد ماده فوق الذکر، موضوع معضلات زیست محیطی مدیریت غیراصولی پسماند را در مراجع قضایی طرح و خواستار بهبود وضعیت مدیریت پسماند و رعایت استانداردهای مربوطه شدند. به گونه ای که تعدادی از شهرداری های شهرهای استان، ضمن احراز قصور در عملکرد و مقصر شناخته شدن، مکلف به رفع معضلات موجود در زمینه پسماند شدند.
پورمردان در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع در همین رابطه، در صورت عدم رفع مشکلات موجود، طرح دعوی قضایی تعدادی دیگر از شهرداری های استان در دستورکار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار