معاون سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور:

۵۰ درصد مشاغل موجود در کشور نیازی به آموزش دانشگاهی ندارند

یاسوج (پانا) - معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد ۵۰درصد مشاغل موجود در کشور نیازی به آموزش دانشگاهی ندارند و تمرکز منابع اعتباری به سمت توسعه آموزش های مهارت سوق داده شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد مشاغل موجود در کشور نیازی به آموزش دانشگاهی ندارند

علیرضا حاتم زاده، در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن جرجانی یاسوج برگزار شد با اشاره به جایگاه ارزنده فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال، اظهار کرد: آموزش های مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته رشد قابل قبولی داشته است.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زندان اولی های کشور فاقد هر گونه مهارت شغلی هستند، گفت: با آموزش مهارت های شغلی به زندانیان نرخ بازگشت به زندان به شدت کاهش می یابد.

حاتم زاده با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد پتانسیل های بالایی در زمینه های مختلف دارد، افزود: مهارت آموزی در زمینه های مختلف و پتانسیل های استان کهگیلویه و بویر احمد باید تقویت شود.

او ضعف سرمایه گذاری را از بزرگترین نقصان ها در استان کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: آشنایی سرمایه گذاران با ظرفیت های این استان می تواند زمینه ساز توسعه استان باشد.
معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور، پرورش نیروهای ماهر و کار آزموده را ظرفیتی مناسب و قابل اتکا برای استان برشمرد و گفت: شکوفایی این استعدادها در استان انجام خواهد شد.

در این مراسم ضمن قدردانی از فرج الله راد مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، فاطمه اسدی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار