مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برای اولین بار در اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی ، با اشاره به اینکه دستورالعمل مسابقات به عنوان نقشه راه تحت عنوان ندای رحمت در ابتدای سال تحصیلی به مدارس ابلاغ شده، عنوان کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برای اولین بار در اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او در زمینه تبیین اهداف این دوره از مسابقات تشریح کرد: ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و تقویت روحیه معنوی دانش آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش آموزان همراه با استعدادیابی و استعدادپروری و عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت فرهنگ معنویت بین دانش آموزان از اهداف برگزاری مسابقات است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) را از دیگر اهداف این دوره از مسابقات برشمرد و افزود: زمینه سازی برای مباحث قرآنی و بهره‌مندی از مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ایجاد وفاق و همدلی معنوی بین دانش آموزان نیز از نکات ارزشمندی است که باید در ضمن برگزاری مسابقات مورد توجه قرار گیرد.

خلیلی موسوی از برگزاری مسابقات در سه مرحله خبر داد و بیان کرد: مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی از بخش‌های این مسابقه است که در مرحله آموزشگاهی بالغ بر ۱۰۰هزار نفر از دانش آموزان شرکت کرده که از این تعداد ۱۴هزار نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

او از راهیابی ۱۷۰۰نفر از دانش آموزان به مرحله استانی خبر داد و تصریح کرد: مسابقات در مرحله استانی به دلیل شیوع ویروس‌کرونا به صورت مجازی و در قالب پیام‌رسان ایتا برای اولین بار در استان اردبیل در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه این مسابقات در سال‌های گذشته در ۱۴رشته بین دانش آموزان پسر و ۱۲رشته بین دانش آموزان دختر دوره اول و دوم تحصیلی برگزار شد، عنوان کرد: رشته‌های قرائت، ترتیل، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان و مداحی جزو رشته‌هایی است که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خلیلی موسوی ضمن بیان اینکه آزمون در دو بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری است افزود: ۹۸۰نفر از دانش آموزان در ۷رشته به صورت مجازی در دو بخش آوایی شامل قرائت، ترتیل، اذان و مداحی و بخش پژوهشی شامل تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه شرکت کرده‌اند.

او اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با شرکت ۱۲۰از فرهنگیان استان در رشته‌های قرائت، تفسیر و روش‌های تدریس احکام در بخش استانی در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در تشریح شرایط فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه مسابقات، بیان کرد: یکپارچگی و فاقد تدوین بودن فیلم‌ها، انجام فیلم‌برداری به صورت افقی و رعایت زمان حداقل ۷و حداکثر ۱۰دقیقه‌ای با حجم حداکثر ۵۰مگابایت از شرایط پذیرش فیلم‌ها به دبیرخانه است.

خلیلی موسوی در ادامه از برگزاری مسابقه درس‌هایی از قرآن خبر داد و اظهار کرد: با تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش مسئولیت برگزاری این مسابقات در رده سنی زیر ۱۸سال تحت عنوان طرح شکوفه‌ها بر عهده آموزش و پرورش است. گفتنی است امسال به صورت آنلاین در فضای مجازی با شرکت ۱هزار نفر از دانش آموزان مسابقات مقطع اول و دوم متوسطه در اردبیل برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار