وزارت کشور مکلف شد سازوکارهای فعالیت احزاب را به‌روزرسانی کند

تهران (پانا) - آخرین جلسه علنی مجلس دهم شورای اسلامی هم‌اکچنون آغاز شده است، در این نشست علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت کشور مکلف شد سازوکارهای فعالیت احزاب را به‌روزرسانی کند

نشست علنی صبح امروز چهارشنبه، 31 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس با حضور 192 نفر از نمایندگان آغاز شده است. این جلسه آخرین نشست مجلس دهم است. در حاشیه نشست علنی امروز، بین نمایندگانی که به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند کارت‌های جدید نمایندگی و بین مابقی نمایندگان کارت ادوار توزیع شد.

نمایندگان در اولین دستور امروز طرح اصلاح مواد یک و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و تصویب کردند. بر این اساس یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی الحاق می‌شود. این ماده الحاقی به انتهای ماده 23 تصریح می‌کند؛ وزارت کشور مکلف است علاوه بر رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی، خانه‌ها، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی که پیش از این قانون تاسیس شده‌اند نحوه و شرایط تاسیس و دریافت پروانه فعالیت و نیز ساز و کار رسیدگی به استعلام از مرجع قانونی و شرایط موسسین و اعضای موثر را شامل شرایط عمومی و اختصاصی آن‌ها و اعضای هیات مدیره، بازرسین، مسئولان شعب استانی و نحوه و شرایط ارکان از قبیل مجمع و هیات مدیره و بازرسین و شرایط و ساختار اساسنامه و نحوه و شرایط نظارت بر فعالیت تشکل‌هایی که قصد تاسیس دارند با رعایت همان قانون به روزرسانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار