چارچوب و اساس زندگی سالم در دوران کودکی و در مدرسه است

نیشابور(پانا)- رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در دیدار با مدیر آموزش و پرورش از ارتقای همه جانبه مجموعه علوم پزشکی این شهرستان در چند سال اخیر خبر داد و تعامل بیش از پیش این نهاد با آموزش و پرورش را بسیار ضروری و لازم دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
چارچوب و اساس زندگی سالم در دوران کودکی و در مدرسه است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این گفتگو با قدردانی از همکاری ها و تعاملات مجموعه دانشکده علوم پزشکی با آموزش و پرورش، گفت: مدرسه یکی از منابع یادگیری است و معتقدیم که اگر کاری می خواهد انجام شود روی اصول باشد و مبانی درست آن انجام شود.

علیرضا کلیدری افزود: تیم مدیریتی، پزشکی، پیراپزشکی و خدماتی نیشابور در مجموعه علوم پزشکی و بیمارستان ها در ایام بیماری کرونا تلاش فراوان و از خود گذشتگی مثال زدنی داشتند که بر خود لازم می دانیم از تمام این زحمات تقدیر و تشکر کنیم.

محسن عظیمی نژاد، رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در سال 92 فقط تعداد 320 تخت بیمارستانی در نیشابور موجود بود و هیچ گونه زیر ساخت پژوهشی نداشتیم. در سال93 و 94 تلاش کردیم بتوانیم ارتقای خوبی در شهرستان ایجاد کنیم.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امروز ما در نیشابور 10 هزار متر مربع فضای آموزشی ساخته ایم و ساختمان آموزشی پردیس به عنوان یکی از مدرن ترین فضاهای آموزشی در نیشابور در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: امروز بیمارستان های ما محل تربیت دانجشو شده است در صورتی که در سالهای قبل حتی یک متر فضای آموزشی در بیمارستان ها نداشتیم، ولی هم اکنون در بیمارستان حکیم دو هزار متر و در 22 بهمن 800 مترمربع فضای آموزشی ایجاد شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین زیر ساخت های پژوهش در نیشابور، مرکز کهورت سالمندان است که می تواند نتایج بسیار خوبی را در آینده نزدیک رقم بزند.

عظیمی نژاد اظهار کرد: تمام ظرفیت های لازم برای ارتقای نیشابور از دانشکده به دانشگاه فراهم شده است و حتی زیر ساخت های موجود فراتر از خواسته های مورد نیاز است و امیدواریم به زودی این اتفاق مهم رخ دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم با رایزنی های انجام شده در مهر سال جاری بتوانیم 40 دانشجوی پزشکی در نیشابور را پذیرش کنیم. ما در آموزش و پرورش فقط مسئول تعلیم و تربیت آنها نیستیم، بلکه مسئول حفظ سلامت آنها نیز هستیم. دانش آموزان در روز لااقل 15 دقیقه از آفتاب استفاده کنند تا مشکلات ویتامین D حل شود. توزیع قرص آهن، ویتامین D و انواع مکمل ها در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی گفت: باید تلاش کنیم دانش آموزان در حین تحصیل شاداب باشند و افت تحصیلی نداشته باشند، چون معتقدیم چارچوب و اساس زندگی سالم در دوران کودکی و در مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار