نجار: مدیرمدرسه باید نظارت کند که پیمانکار پول راننده را پرداخت کرده باشد

تهران (پانا) - نجار، رییس امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست بازرسان و ارزیابان سرویس مدارس شهر تهران، سه مساله مهم اصل مدارک مفاصا حساب و تاییدیه دارایی که باید در دست مدیر مدرسه باشد و تضامین بانکی و سفته های بانکی را از مهمترین موارد مورد توجه ارزیابان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نجار: مدیرمدرسه باید نظارت کند که پیمانکار پول راننده را پرداخت کرده باشد

نجار گفت: به دلیل شرایط فعلی در کشور و لزوم فاصله گزاری اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی، سرویس مدارس تعطیل شد و ما به اجبار تغییراتی در زمان اتمام قرارداد ایجاد کردیم. ضمن اینکه در خصوص عودت وجه اضافه سرویس مدارس، خانواده ها حق دارند. به همین دلیل در کمیته ماده18 تمهیدات تازه ای اندیشیدیم.

وی افزود: در ابتدای طرح بنا بود همه مدارس و پیمانکاران یکبار ارزیابی شوند اما در این شرایط باید ملاک ارزیابی مدارس و پیمانکاران عمل به شرایط جدید قرارداد و تغییرات ایجاد شده باشد.

نجار خطاب به ناظرین گفت: با همکاری دوستان، برنامه ریزی برای سال آینده شروع شده و چنانچه در مورد فرایند و اشکالات احتمالی موجود نظر دارید، اعلام کنید تا از آن استفاده کنیم و آسیب های این طرح سرویس بخوبی بررسی شود و در سال بعد بهتر از امسال عمل شود.

نجار گفت: همه تلاش ها براین است که فرایند ثبت نام سرویس در همان زمان ثبت نام دانش آموز انجام شود. نکته دیگر اینکه بخاطر فاصله گذاری اجتماعی که در سال بعد هم با آن روبرو هستیم، از مدیر مدرسه انتظاراتشان راسوال کنید.

نجار با اشاره به اینکه قراردادها با پیمانکاران تمام شده گفت: قراردادها را در آخر اسفند خاتمه یافته اعلام کردیم. کمیته ماده18 اختیاراتی دارد که در شرایط خاص می تواند تصمیم بگیرد و به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا، قرارداد را تمام شده اعلام کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فرایند سرویس، مطالبه اولیا است و انجمن اولیای مدرسه هم قرارداد سرویس را امضا کرده، بایداحتیاط های لازم را در مورد رعایت قوانین داشته باشیم و اگر اکنون مراقبت نکنیم بعدا نمی توانیم پاسخ دهیم.

وی افزود: در بخشنامه ای که در 22اردیبهشت توسط اداره کل صادر شد؛ تمامی نکات این بخشنامه در سامانه بصورت پیش فرض گذاشته شده و ما سیاست مان این است که پول اضافه برگردانده شود و بدهی ها نیز دریافت شود. در این بخشنامه همه چیز شفاف و مشخص است. هزینه های بخشنامه تماما شش ماهه محاسبه می شود.

وی گفت: شما در بازرسی باید مراقبت کنید و ببینید وضعیت اولیا چه شده است و چند نفر مطالبه کرده اند و نتیجه اش چه شده است. تکلیف پیمانکاران مشخص است و تا اخر اسفند حقوق شان پرداخت شد. اینکه مدیر بگوید شهریه دریافت نکرده است خودش با اولیا طرف قرارداد است و ما طبق قانون باید عمل کنیم.

نجار با اشاره به اینکه خط قرمز ما مفاصا حساب تامین اجتماعی است، گفت: سیستم دارایی و تامین اجتماعی به هم لینک است اما ما باید پرینت گزارش حوزه مالیاتی را از مدیر بخواهیم. ارزیابان دقت کنند اصل مدارک مفاصا حساب و تاییدیه دارایی باید در دست مدیر مدرسه باشد. همچنین تضامین بانکی و سفته های بانکی را باید گرفته باشند و رعایت حقوق رانندگان باید توجه کنند. مدیرمدرسه باید نظارت کند که پیمانکار پول راننده را پرداخت کرده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار