سال گذشته تعداد ۱۰۶۸ بازدید هدفمند از سرویس مدارس تهران انجام شد

تهران (پانا) - نشست ناظرین و ارزیابان سرویس مدارس شهر تهران در محل اداره کل شهر تهران با حضور عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و نجار، رییس امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حقی، کارشناس انجمن اولیاء و مربیان اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سال گذشته تعداد ۱۰۶۸ بازدید هدفمند از سرویس مدارس تهران انجام شد

عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به عملکرد موفق در حوزه نظارت بر سرویس مدارس گفت: سال گذشته تعداد ۱۰۶۸ بازدید داشتیم که هدفمند بود. در هر دوره بازدیدی که انجام می شد هدف مشخصی داشتیم. همچنین برای اولین بار بازدید بصورت الکترونیکی انجام شد و همان زمان پایان کار ناظر، اطلاعات بدست سازمان می رسید و در پایان هر دوره بازدید، به مدارس متخلف رسیدگی می شد.
وی افزود: آنچه بر عهده ما بود نظارت بر سرویس مدارس و معرفی متخلفین بود که به‌خوبی انجام شد. عملکرد نظارت سازمان دانش آموزی شهر تهران بر موضوع سرویس مدارس در آمار مشخص است. در سال۹۷ در سامانه سرویس، ۱۳۶ هزار دانش آموز ثبت نام کرده بودند و امسال۱۸۳هزار دانش آموز ثبت نام کردند. سال ۹۷ پوشش مدارس ۱۷۷۷ مدرسه بود و سال۹۸ این عدد به ۱۸۸۷ مدرسه رسید. البته تعدادی از مدارس حذف شدند و سرویسی ارایه ندادند، اما با کمک ارزیابان و بعد از حضور ناظرین، موفق به شناسایی ۴۰۰ مدرسه شدیم که در سامانه سرویس ورود نکرده بودند.
وی افزود: همچنین سال ۹۷ تعداد ۵۶۹ پیمانکار داشتیم که از طرف تاکسیرانی معرفی شدند و سال۹۸ با سختگیری هایی که داشتیم، تعداد پیمانکاران دارای شرایط به ۴۹۰ پیمانکار معرفی شده از سوی تاکسیرانی رسید که از این تعداد ۳۸۷ شرکت را واجد شرایط شناختیم و این یعنی نظارت دقیق بوده و پیمانکارانی که شرایط لازم را داشتند برای این موضوع مهم انتخاب شدند.
باستانی گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۹۱۶۷ خودرو درگیر سرویس بودند و سال۹۸ تعداد۲۰۹۸۰ خودرو درگیر سرویس شدند که ناگفته نماند برخی سرویس ها دو مسیره بودند. همچنین سال ۹۷ تعداد۲۴۵۶۰ سرویس دانش آموزی داشتیم و در سال ۹۸، ۳۱۴۹۶سرویس دانش آموزی داشتیم و در نهایت ۱۰۶۸بازرسی در سال ۹۸ انجام شد.
باستانی با اشاره به مشکلات پیش رو در حوزه نظارت بر سرویس مدارس در سال ۹۸ گفت: از جمله مشکلاتی که در سال۹۸ با آن برخورد کردیم موضوع گرانی بنزین در آبان ماه بود و بعد از چند ماه مشکل کرونا پیش آمد و مدارس تعطیل شد. با همه این مشکلات ما در حوزه نظارت در سرویس مدارس کارنامه قابل قبولی داشتیم. امیدوارم سال بعد هم موضوع سرویس را داشته باشیم، چون نظارت بر سرویس از سوی سازمان دانش آموزی تعهد یک سال بود که نیاز است سال آینده تمدید شود. در حوزه حق الزحمه هم تلاش کردیم در نهایت تکریم و به موقع پرداختی ها انجام شود.
باستانی با اشاره به اهداف بازرسی ها گفت: در بازرسی های جدید دو هدف داریم. یکی موضوع رسیدگی به شکایات هست و حدود ۳۰ بازرس آماده‌باش هستند که به محض شکایت رسیدگی می‌کنند. هدف دوم بازرسی ها این است که تمام مدارسی که سرویس دارند، در خصوص فعالیت پیمانکاران مجدد بازرسی شوند. انشاله تا پایان خرداد ماه این مرحله از بازدیدها هم با موفقیت به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار