گام مهمی در حوزه نظارت بر سرویس مدارس برداشته شده است

تهران (پانا) - حقی، کارشناس انجمن اولیاء و مربیان اداره کل در نشست ناظرین و ارزیابان به سه موضوع حقوق رانندگان و انجام وظیفه پیمانکاران و موضوع دو درصد نظارت بر سرویس مدارس تاکید کرد. 

کد مطلب: ۱۰۷۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
گام مهمی در حوزه نظارت بر سرویس مدارس برداشته شده است

حقی گفت: سامانه نظارتی بسیار خوب پیش رفت و شهر تهران عملکرد خوبی در حوزه نظارت بر سرویس مدارس داشته است. امسال گام مهمی در حوزه نظارت بر سرویس مدارس داشتیم. تبصره2 ماده3 دستورالعمل اجرایی مدارس کارگروه ماده 18 را در سه زمینه مسئول اعلام کرده است. آنجا در سه بخش ارزشیابی و مدیریت و کنترل قراردادها مسئولیت دارد. انجمن اولیا نیز در این کارگروه حضور پیدا کرده و صاحب رای است. مدیریت و کنترل در موضوع سرویس مدرسه از طریق سامانه انجام می شود.
حقی افزود: سامانه مسئولیت مدیریت و کنترل قراردادها را دارد و بخش مهمی از این سامانه طراحی امور مالی بوده است. سامانه، مبتنی بر درخواستی که به آن داده شده برنامه را می‌چیند تا هدف کارگروه برآورده شود.
وی افزود: جایگاه و نقش بازرسان مهم است و با حساسیت بیشتر به زحمتی که به آنها محول شده باید پرداخته شود. ما اگر بعد از اعزام ناظرین بتوانیم ارزشیابی از کار سرویس داشته باشیم به هدف مان رسیده ایم. پس باید رابطه تعاملی بین قرارداد بررسی و ارزیابی شود. در نهایت با توجه به دستاوردها برای سال آینده برنامه ریزی می شود. رابطه تعاملی بین ناظرین و قرارداد باید ایجاد شود و این منجر به قرارداد خوب می شود.
وی افزود: اگر در موضوع سرویس مدارس اتفاقی افتاد که در قرارداد پیشبینی نشده بود مثل موضوع کرونا، باید اختیار کامل به کارگروه ماده 18داده شود که در این ایام کرونا کارگروه مشکل را برطرف کرد.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان سال گذشته مطابق با تفاهمنامه ای، امر نظارت بر سرویس مدارس را به سازمان دانش آموزی سپرد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است. در موضوع نظارت بر سرویس مدارس، مساله قرارداد و راننده بسیار مهم است و اگر این دو دقت شود حتما بسیاری از مشکلات سرویس حل می شود. در موضوع دو درصدی ها و محاسبه آن، بخش مالی اداره کل نظارت کامل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار