تبیین جزئیات برگزاری فرآیند ارزشیابی های پایانی دانش آموزان مقاطع متوسطه

مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی جزئیات و چگونگی برگزاری فرآیند ارزشیابی های پایانی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم (نظری،فنی حرفه ای و کار و دانش) را در سال تحصیلی جاری تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین جزئیات برگزاری فرآیند ارزشیابی های پایانی دانش آموزان مقاطع متوسطه

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه این اداره کل گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مدارس کشور از 27 اردیبهشت ماه بازگشایی شد و با توجه به این موضوع بحث ارزشیابی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در مقطع متوسطه اول، فقط در پایه نهم امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و پایه های هفتم و هشتم به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. امتحان جامع مقطع متوسطه اول نیز همزمان با آزمون های پایه نهم و به صورت هماهنگ منطقه ای برگزار می شود.

صابری تصریح کرد: در مقطع متوسطه دوم امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت سراسری و حضوری برگزار خواهد شد و این امتحانات از 17 خردادماه لغایت 16 تیرماه به طول خواهد انجامید. در پایه های دهم و یازدهم، ارزشیابی پایانی با تصمیم شورای مدرسه و با محوریت دبیر مربوطه به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در دروس عمومی ارزشیابی به صورت غیرحضوری همچون شاخه نظری برگزار خواهد شد. در زمینه دروس فنی و مهارتی در پایه های دهم و یازدهم چنانچه امکان ارزشیابی دروس "مهارتی و شایستگی های فنی" هنرجویان فراهم ‌نباشد، این فرآیند به تابستان سال ۱۴۰۰ موکول خواهد شد، اما فرآیند ارزشیابی دروس "مهارتی و شایتگی های فنی" پایه دوازهم در هر صورت بایستی در تابستان سال 99 به پایان برسد.

وی در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم گفت: دانش آموزان پایه نهم باید فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند تا در پایه دهم شاخه و رشته مورد نظر را انتخاب نمایند. از آنجا که امتحانات پایه نهم به صورت حضوری برگزار می شود بنابراین در فرآیند هدایت تحصیلی مانند سنوات گذشته پایه های هفتم و هشتم سوابق تحصیلی با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه محاسبه می شود.

صابری تولایی افزود: در ارزشیابی پایانی دانش آموزان پایه نهم دو نمون برگ شماره شش و شماره هفت در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت که نمون برگ شماره شش صرفا توصیه های تحصیلی است که برگرفته از آزمون های مشاوره ای دانش آموزان است و نمون برگ شماره هفت مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان است که ملاک اصلی انتخاب رشته و تراز نمره دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: در نمون برگ شماره هفت سه اولویت مشخص شده و اولویت "الف" به منزله ثبت نام قطعی خواهد بود و اولویت "ب" و "ج" در صورتی ثبت نام خواهد شد که ظرفیت خالی در اولویت الف در آن رشته و شاخه مورد نظر وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار