شبکه شاد، فرصتی برای غنی سازی اوقات فراغت درشرایط کرونایی

بیرجند(پانا)- از ظرفیت های مختلف شبکه شاد باید جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود. این اظهارات مدیر کل اموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد، فرصتی برای غنی سازی اوقات فراغت درشرایط کرونایی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت های مختلف شبکه شاد جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود.

محمد علی واقعی، در بازدید از هنرستان ام البنین بیرجند، اظهار کرد: کمیته‌ای در آموزش و پرورش ماموریت دارد تا ظرفیت های لازم بر روی شبکه شاد برای غنی سازی اوقات فراغت را بررسی کند و پس از پایان امتحانات این ظرفیت‌ها فعال شده و خدمات را ارائه خواهد داد.

او، با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های مختلف برای توسعه عدالت آموزش و پوشش صد در صدی دانش آموزان در شبکه شاد، تصریح کرد: با ورود مدیران، معلمین، دانش آموزان و اولیای آنها به فضای مجازی و شبکه شاد ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به ویژه آموزش‌های الکترونیک سرعت بیشتری یافته و استفاده از این ظرفیت در برقراری عدالت اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که همه باید برای کاهش خطرات استفاده دانش آموزان از فضای مجازی تلاش کنیم، ابراز کرد: اقتضای نظام تعلیم و تربیت حرکت به سمت الکترونیکی شدن آموزش‌ها است، بر این اساس همه باید اعم از خانواده‌ها و جامعه برای کاهش مخاطرات روش‌های مجازی همکاری کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پیوند خواهر خواندگی بین دو دبیرستان شاهد طوبی تاج ریزی و هنرستان ام البنین(س) بیرجند، اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد طوبی تاج ریزی به منظور کمک به هنرجویان محروم و نیازمند هنرستان ام البین(س) در پویش مهربانی35بسته مواد غذایی به ارزش قریب به 70 میلیون ریال تهیه و در اختیار مدیران هنرستان قرار دادند.

او با بیان این مطلب که در آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصمیمی بدون در نظر گرفتن رعایت سلامت دانش آموزان اتخاذ نخواهد شد، عنوان کرد: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که سلامت دانش آموزان یک اصل مهم است و آموزش و پرورش به رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت پایبند است و هیچ تصمیمی بدون در نظر گرفتن رعایت سلامت دانش آموزان اتخاذ نخواهدشد.

واقعی، درصد دانش آموزان ابتدایی مراجعه کننده به مدارس را بیش از دو دوره متوسطه دانست و افزود: گزارش ناظرین استانی و شهرستانی نشان می‌دهد که مراجعه دانش آموزان ابتدایی به مدرسه بیشتر از دانش آموزان مدارس متوسطه بوده، از این رو محتوای آموزشی باید کاملا آموزش داده شده تا اعتبار سال تحصیلی مخدوش نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که برگزاری امتحانات پس از انتقال تمام محتواهای آموزشی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که آزمون‌های سرنوشت ساز پایه نهم و دوازدهم حضوری و با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار