۵ فقره حمله پلنگ به انسان و دام در بجنورد

بجنورد (پانا) - مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از پنج فقره حمله پلنگ به انسان و دام در شهرستان بجنورد در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۵ فقره حمله پلنگ به انسان و دام در بجنورد

به گزارش ایسنا، حسن پهلوان گفت: از این تعداد دو فقره حمله مربوط به حمله پلنگ به انسان بوده که در یک مورد فقط لباس شخص پاره و در مورد بعدی دست شخص مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد بعدی نیز حمله پلنگ به دام در این شهرستان بوده است، اظهار کرد: طی این حمله ها به چهار راس دام و یک قلاده سگ آسیب وارد شده است.

پهلوان در پاسخ به این سوال که گویا در هفته گذشته نیز یک فقره حمله پلنگ به انسان در شهرستان راز و جرگلان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: طی آن روز چند نفر به طبیعت رفته بودند که متوجه شدند پلنگ در پشت بوته قرار گرفته و قصد عکس گرفتن از این حیوان را داشتند که با تکان خوردن پلنگ، آن دو فرد ترسیده و فرار کردند که در حین فرار یکی از آن ها از کوه به پایین پرت شده بود.

وی با تاکید بر اینکه مقصر اصلی حمله پلنگ به انسان و یا دام، خود انسان است، گفت: یا خود انسان وارد قلمرو پلنگ شده و یا اینکه انسان، دام ها را وارد زیستگاه پلنگ برای امر چرا کرده است.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل حمله های پلنگ به انسان و دام کمبود طعمه این گونه حیوانی بوده است، به عنوان مثال زمانی‌که انسان طعمه پلنگ، همچون گراز را مورد هدف قرار می دهد، این حیوان نیز مجبور است برای سیر کردن خود به انسان و یا دام حمله کند.

وی خاطرنشان کرد: حمله های اخیر نشان از آن دارد که خراسان شمالی به لحاظ دارا بودن جمعیت پلنگ از وضعیت خوبی برخوردار است و از سوی دیگر خراسان شمالی از جمله استان هایی بوده که بیشترین مشاهدات را در ارتباط با پلنگ داشته است.

پهلوان تصریح کرد: رقم دقیقی از جمعیت پلنگ در این استان در دست نیست، چرا که این گونه حیوانی استتار کننده بسیار خوبی است، مگر اینکه خودش بخواهد خود را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار