برای اولین بار در آباده برگزار شد:

اجرای اولین جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر در فضای مجازی

فضای مجازی باید عرصه رقابت سازنده برنامه‌های معنوی برای نسل جوان باشد

آباده ( پانا) - در ادامه فعالیت‌های موثر حوزه پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش وپرورش آباده، امروز و به همت این معاونت، کارشناسی نماز و قرآن وعترت و با همکاری دفتر امام جمعه این شهرستان، اولین جشن تکلیف مجازی در سطح شهرستان برای بیش از سیصد نفر دانش آموز پسر کلاس هشتم و با استفاده از دو گروه مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای اولین جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر در فضای مجازی

در این برنامه که با پیام مدیر آموزش و پرورش آباده آغاز شد، سید رضا حسینی با تبریک فرا رسیدن بهار بندگی به دانش آموزان گفت: در حوزه مسائل دینی ما حق داریم و تکلیف، حق بخشیدنی است، اما ما همه مکلف به انجام تکلیف هستیم و همه باید سعی کنیم تا با انجام درست فرائض دینی جزء بندگان خوب خدا باشیم. قطعا یک جوان موفق در کنار تحصیل علم، به تقویت باورهای دینی خود از راه انجام فرائض دینی می‌پردازد و توجه به تقویت دینی روح و روان باعث رشد و تعالی فرد می‌شود.

ضرورت رقابت برنامه‌های سازنده معنوی در فضای مجازی مواردی بود که معاون پرورشی و تربیت و بدنی در گفت‌گو با پانا به آن پرداخت و گفت: امسال که به دلیل شرایط کرونایی مجبوریم بسیاری از برنامه‌ها را به صورت مجازی جلو ببریم، لازم است تا همه کسانی که با نسل جوان سرو کار دارند با برنامه‌سازی دقیق و ایجاد بسترهای یادگیری معنوی در این فضا هم توان خود را در این زمینه بالا ببرند و هم به توسعه معنوی جامعه خود کمک کنند.

قاسم خلیفه در مورد چگونگی برگزاری این مراسم گفت: این جشن که یک سلسله برنامه ادامه‌دار خواهد بود که از روز دوشنبه 29 اردیبشت آغاز و قرار است به صورت روزانه و هفتگی با تغذیه برنامه‌های متنوع مذهبی، احکام، دانستنی‌ها، دانش‌آموزان و اولیای آنها را تحت پوشش قرار دهد.

جایگاه نماز و ارزش آن به عنوان شرط قبولی تمامی اعمال از جمله مواردی بود که حجت الاسلام مسعودی، در قالب فیلم کوتاه و موشن گرافیک به آن پرداخت.

حسن مسعودی با ذکر ویژگی‌های انسانهای جوانمرد به بررسی نقش جوانان مسلمان در پیروزی مردم فلسطین و اثرات این همیاری معنوی در تعالی روح جوانان پرداخت. اجرای لب آهنگ سرود در مورد فلسطین، عکاسی از لحظات ناب عبادت و دهها چالش دیگر برای دانش آموزان، از دیگر برنامه های امروز بود که با موفقیت انجام شد.

آنچه مسلم است، دنیای پس از کرونا برای بسیاری از افراد جامعه که ضرورت تبدیل چالش به فرصت رشد را خوب درک کردند، تبدیل به دنیایی از افزایش مهارتهای زندگی و تقویت مهارتهای فنی به خصوص در حوزه رسانه وفضای مجازی شده است.

اجرای جشن تکلیف به صورت کاملا متفاوت با سال‌های قبل حتما تاثیراتی دوچندان بر قلب و روح جوانان خواهد گذاشت. این روزها عرصه رقابت برنامه‌های معنوی در فضای مجازی زیاد است. فضای مجازی که می‌رود تا با همت جوانان و مسئولان دلسوز و توانمند به فرصتی بی بدیل برای ارائه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های پیش رو باشد.

گزارشگر: صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار