70 درصد مردم کرونا می‌گیرند

تهران (پانا) - سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه شب‌گرد گفت مدتی پیش از بهمن ماه این ویروس وارد کشور شده بود و ما گزارشاتی از شمال کشور داشتیم که تشخیص پزشکان درباره آنها آنفلوانزای معمولی بود، ولی بعدها متوجه شدیم که آن موارد کرونا بوده‌است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
70 درصد مردم کرونا می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی این برنامه، دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه شبگرد از ورود احتمالی کرونا به کشور در قبل از بهمن ماه خبر داد.
قاضی‌زاده هاشمی درباره حضور پررنگ خانواده قاضی زاده هاشمی در مناصب مختلف سیاسی گفت: خانواده قاضی زاده هاشمی از زمان رضاخان و کشف حجاب در حال مبارزه با استکبار بودند و حتی پدربزرگ من در جریان اعتراضات به کشف حجاب مجبور به مهاجرت به نجف شدند که در این مسیر بسیاری از اعضای خانواده از دنیا رفتند. این روحیه انقلابی از همان موقع وجود داشت و ادامه پیدا کرد تا پیروزی انقلاب و امروز. البته عموم مناصبی که اعضای خانواده قاضی زاده هاشمی گرفته اند مناصب انتخابی بوده و مردم بوده اند که در انتخابات مجلس اینطور رای دادند. با این تعریف اصطلاحاتی مانند ژن خوب و آقازادگی که نزدیک به موقعیت های انتصابی هستند، به افراد سیاسی خانواده قاضی زاده هاشمی منطبق نیست.

مشارکت پایین مردم در انتخابات به خاطر گلایه مندی آن‌ها بود
نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دلایل مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس، گفت: هرچند برخی مشارکت پایین مردم را به بیماری نسبت دادند، ولی به نظرم اصل موضوع گله مندی مردم بود. مردم از سال 96 تا امروز سالهای سختی را تجربه کرده اند و با اقبال پایین در انتخابات نسبت به این وضع واکنش نشان دادند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مردم چند روز حدود دو ماه پیش از انتخابات در تشییع حاج قاسم سلیمانی سنگ تمام گذاشتند. این یعنی برای مردم عنصر خلوص و کارآمدی حرف اول را می زند و قدردان کسانی هستند که اینچنین رفتار می کنند. و محبوبیت کم نظیر حاج قاسم گواه این موضوع هستند. ولی مردم از دستگاه ها و مسئولین گلایه‌مند هستند و به نظرم مهم ترین دلیل مشارکت پایین انتخابات مجلس این موضوع بوده است.

کرونا چند هفته قبل از انتخابات مجلس وارد کشور شده بود/ اولین موارد کرونا در شمال کشور مشاهده شد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: شواهد نشان می دهد که ویروس کرونا خیلی قبل تر از انتخابات وارد کشور شده بوده و هر چند که ما در اواخر بهمن ماه متوجه این ویروس شدیم، ولی بعد از اینکه کمی خصوصیات کرونا بررسی شد متوجه شدیم که مدتی پیش از بهمن ماه این ویروس وارد کشور شده بود و به طور مثال گزارشاتی از شمال کشور داشتیم که تشخیص پزشکان درباره آنها آنفلوانزای معمولی بود، ولی بعدها متوجه شدیم که آن موارد کرونا بوده‌است. البته دلیل موضوع هم بازه زمانی ای است که این ویروس در بدن مسکوت می ماند و بعد از حدود 15 روز علائم خود را نشان می دهد. این بازه زمانی دقیقا همزمان با رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بود و حضور مداوم نمایندگان در شهرهای مختلف و اجتماعات عمومی باعث این شد که بسیار در معرض کرونا قرار بگیرند و از این جهت شاهد ابتلای بالای نمایندگان مجلس به کرونا بودیم که متاسفانه چند نماینده هم جان خود را بر اثر بیماری از دست دادند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره راه های متوقف کردن بیماری کرونا گفت: یا باید واکسن این بیماری پیدا و کشف بشود، یا نظم اجتماعی خاصی به وجود می آمد. بیماری کرونا احتمالا تا دو مرتبه دیگر پیکِ ابتلای جدی خواهد داشت و این وضع تا آنجا ادامه پیدا می کند که بیش از 70 درصد مردم از راه های مختلف مانند ابتلای خفیف به بیماری یا تضعیف ویروس و افزایش ایمنی بدن و... در برابر این ویروس ایمن بشوند. گزارشات اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بدن انسان در برابر این ویروس می تواند به سطح مطلوبی از ایمنی برسد.

فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگرفتند
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مسئولان دولتی در موضوع کرونا گفت: در موضوع کرونا فداکاری و رشادت های کادر درمانی و پرستارانی که در ابتدای بیماری در معرض خطر بودند ستودنی و ماندگار بود، در سطح مسئولین هم به نظرم وزارت بهداشت انصافا خیلی خوب عمل کرد و جای تقدیر دارد. ولی ستاد دولت انصافاً جا ماند و با هشدارهایی که از کشورهای مختلف جهان رسیده بود، دولت می توانست چابک تر عمل کند و اگر فاصله گذاری اجتماعی از اسفند ماه و به طور جدی تری انجام می گرفت شاید شیوع تا این حد گسترده اتفاق نمی افتاد.

پیشنهادروز جهانی قرنطینه
در بخشی از برنامه محمد سلوکی پیشنهاد داد: حالا که بیماری کرونا این چنین تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد و تمام مردم بیش از همیشه متوجه اهمیت کار پرستاران شدند، به نظرم می رسد که ما در ایران می توانیم ابتکار یک روز جهانی به نام قرنطینه را به پاسداشت کادر درمانی تمام جهان پیشنهاد دهیم که هم به یاد رشادت های کادر درمانی در سراسر جهان باشیم و هم این روزهای خانه نشینی در جهان نشان داد که خانه نشینی مردم چقدر می تواند حال محیط زیست و کره زمین را خوب کند.
دکتر قاضی زاده هاشمی در واکنش به این پیشنهاد گفت: پیشنهاد خیلی خوبی است و من این موضوع را در مجلس مطرح خواهم کرد. ظاهراً انسان خیلی جهان را یه زحمت انداخته. و خانه نشینی ای که حاصل بیماری کرونا است به ما نشان داد که دویدن انسان ظاهراً خیلی آورده ای برایش نداشته و خانه نشینی او هم ثمرات زیادی برای طبیعت، محیط زیست کره زمین و کل جهان داشته است.

گفتنی است شب‌گرد به تهیه کنندگی و اجرای محمد سلوکی یک برنامه گفتگو محور است که هر شب با حضور چهره های شناخته شده حوزه های مختلف روی آنتن شبکه دو سیما می رود و تا کنون میزبان چهره هایی مانند محسن هاشمی، سید عباس موسوی، مهدی سلوکی، مجید جلالی، هادی ساعی، یوسف سلامی، نرگس ابیار، مرجانه گلچین و... بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار