علی‌نژاد: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس و استقلال موقت است

تهران (پانا) - معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در دو تیم پرسپولیس و استقلال را موقت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
علی‌نژاد: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس و استقلال موقت است

مهدی علی‌نژاد در حاشیه مراسم اولین سالگرد افتتاح موزه ورزش ایران و اهدا مدال برخی قهرمانان ایران به این موزه در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت پرسپولیس و استقلال از جذب بازیکن خارجی گفت: ما به واسطه اینکه بحث‌های مالی دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و جلوی حواشی ایجاد شده را بگیریم، این تصمیم را گرفتیم که البته موقت است. این موضوع فرصت خوبی برای بازیکنان داخلی است. ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در زمان نقل و انتقالات است اما برای جذب مربی خارجی ممنوعیت وجود ندارد.

وی درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال گفت: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه را فراهم کنیم و امیدوارم در بازه زمانی گفته شده کار انجام شود. سه‌شنبه جلسه‌ای را درباره این موضوع داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره عدم ورود این وزارت به ماجرای مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران این‌گونه توضیح داد: فدراسیون فوتبال قراردادی بسته و باید موضوعات حقوقی این قرارداد را پیگیری کند و در همین راستا فدراسیون وکلایی را استخدام کرده است تا موضوع را پیگیری کنند. در مورد جزییات قرارداد هم باید از فدراسیون بپرسید چون وزارت ورزش به هیچ عنوان به جزییات قرارداد وارد نمی‌شود. ویلموتس ادعایی کرده و تا به نتیجه نرسد نمی‌توان حرفی زد . شفر هم 1 میلیون و 700 هزار یورو ادعا کرده بود، در حالی که 500 هزار یورو به او پرداخت شد. اگر فدراسیون فوتبال یا هر فدراسیون دیگری بازنده شود خودش هم باید پول را پرداخت کند.

علی‌نژاد در واکنش به استعفای کامران منزوی از حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال و وضعیت هیات مدیره پرسپولیس گفت: هیات مدیره باشگاه استقلال چهار عضو دارد. آقای منزوی استعفا داده اما تا زمانی که استعفا پذیرفته شود، وظایف خودش را انجام می‌دهد. درباره پرسپولیس هم باید بگویم که تا روزهای آینده خبرهای خوشی درباره هیات مدیره پرسپولیس خواهید شنید.

وی در پایان درباره نهاد عمومی غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال و کمک گرفتن این فدراسیون از دولت گفت: به فدراسیون فوتبال در تمام سال‌ها کمک شده است. در اساسنامه نهاد عمومی غیردولتی است و فیفا باید این موضوع را بپذیرد و اگر نپذیرفت باید گفت‌وگو و رایزنی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار