برگزاری نشست توجیهی بازرسان عملکرد سرویس مدارس شهر تهران؛

از فردا ۷۰ بازرس سرویس مدارس به مناطق اعزام می شوند

تهران (پانا) – عباس باستانی، رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران از جزییات مبلغ قابل عودت به اولیا توسط سامانه سرویس مدارس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۴۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
از فردا ۷۰ بازرس سرویس مدارس به مناطق اعزام می شوند

عباس باستانی، رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در گفتگو با پانا با اشاره به آغاز فرآیند بازرسی و ارزیابی سرویس مدارس در شهر تهران گفت: دو مدل ارزیابی داریم. ارزیابی از عملکرد مدرسه و ارزیابی از عملکرد پیمانکاران. در شهر تهران حدود ۳۰ نفر بازرس مشخص شده که گوش به زنگند تا اگر کوچکترین شکایتی باشد، رسیدگی کنند. از هرمنطقه یک یا دو نفر بازرس داریم تا به مدارس مراجعه کنند. هم برای رسیدگی به شکایت خانواده ها و هم برای ارزیابی عملکرد سرویس مدارس و پیمانکاران. خانواده ها نیز با توجه به سامانه های اعلام شده از سوی سازمان دانش‌آموزی اگر شکایتی داشته باشند، می توانند اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۰ بازرس از فردا کار خود را آغاز می کنند، گفت: فرایند بازرسی بصورت الکترونیکی است و با متخلفان برخورد شود. همچنین تا پایان خردادماه کل سرویس مدارس بازدید شده و عملکرد مدرسه و پیمانکار بررسی می شود. پیمانکارها رتبه بندی می شوند و در سال جدید بر اساس رتبه ای که پیمانکاران دارند، انتخاب می شوند.
وی افزود: همچنین در سامانه سرویس مدارس برای هر دانش آموز یک صورتحساب مالی وجود دارد و سامانه به گونه ای طراحی شده که مبلغ قابل برگشت به اولیا را محاسبه می کند. مدیر مدرسه نیز موظف است قرارداد سرویس را بر اساس شش ماه اصلاح کرده و مبلغ اضافه پرداختی را به خانواده ها عودت دهد.
باستانی گفت: مدیران مدارس وظیفه دارند نظارت بر انجام تکالیف قانونی پیمانکاران، اعم از مراجعه به اداره مالیات و مراجعه به اداره بیمه جهت مفاصا حساب و اصلاحیه قرارداد با پیمانکار را تنظیم کنند.
همچنین در همین راستا صبح امروز نشست آموزشی - توجیهی با حضور ناظرین و بازرسان عملکرد سرویس مدارس شهر تهران در محل سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد. در ابتدای نشست، طرز کار با اپلیکشن نظارت بر سرویس مدارس آموزش داده شد و به سوالات ارزیابان پاسخ داده شد. همچنین زاهد احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به پرداخت به موقع حق الزحمه ارزیابان و بازرسین گفت: ارزیابان در این مرحله نظارت را جدی بگیرند.

احمدی با اشاره به تعطیلات مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: لازم به یادآوری است که اولیای دانش آموزان از سه طریق می توانند شکایات خود را اعلام کنند. از طریق لینک سامانه سازمان دانش آموزی و همچنین دو لینک از طریق تماس با سامانه 300001499 و از طریق تلفن گویای1499 که متعلق به وزارتخانه است فرصت شکایت برای خانواده ها وجود دارد.

لینک سازمان دانش آموزی:

http://sns.tehranedu.ir/mobile/support/sazmanmain.aspx

سامانه با اسکن تصویر زیر در دسترس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار