ستاد مقابله با کرونای اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

دستور العمل نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه در استان

تبریز(پانا) - باتوجه به شرایط همه­ گیری بیماری کرونا و دستورالعمل های صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، طبق دستورالعمل شماره 209/ص/248/99 به تاریخ 24/2/1399، فدراسیون پزشکی ورزشی، نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه در استان آذربایجان شرقی را تدوین و برای اجرا اعلام کرده است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دستور العمل نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه در استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی؛ کلیه ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، بخش ها و هیئت های ورزشی در سراسر استان، باشگاه های ورزشی و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذیصلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح استان، شهرستان و بخش ها مسئول خواهند بود.

باتوجه به ضرورت رعایت نکات ایمنی بهداشتی از سرگیری کلیه فعالیت های ورزشی منوط به اخذ مجوز و کد بهداشتی از وزارت بهداشت و نصب شماره مجوز در محل فعالیت خواهد بود. (این مورد شامل باشگاه های ورزشی، اماکن ورزشی، هیئت های ورزشی و ... می‌شود)

رعایت فاصله فیزیکی دو متر بین هر ورزشکار الزامی بوده و به ازای هر 100 مترمربع شش نفر می توانند به طور همزمان فعالیت ورزشی داشته باشند. جلوگیری از تجمع افراد و توجه به تهویه منفی(خروج هوا از سالن با هواکش) مورد تاکید است.

در استخرها و جکوزی ها، کلرسنجی به طور مرتب هر دو ساعت یک بار انجام گیرد. کنترل و غربالگری مراجعین در بخش پذیرش وجود داشته باشد. پذیرش تعداد متناسب ورزشکار و حفظ فاصله فیزیکی در زمان ورزش، استفاده از استخر و جکوزی ضروری خواهد بود.

استفاده از سونای بخار به خاطر رطوبت بالا و دمای زیر 50 درجه سانتیگراد ممنوع است.

ارائه خدمات ماساژ ورزشی تا صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش ممنوع است.

در بوفه و کافی شاپ از ارائه غذا و نوشیدنی به صورت باز خودداری شده و فقط آب و یا نوشیدنی بسته بندی شده با رعایت کلیه نکات بهداشتی ارائه شود.

از دریافت و پرداخت پول نقد خودداری شود.

همه پرسنل اعم از مدیران، مربیان، کارکنان اداری، پذیرش و نیروهای خدماتی باید توسط هیئت های پزشکی ورزشی به صورت غیرحضوری در زمینه نکات بهداشتی مربوطه آموزش دیده و گواهی دریافت کنند.

برای کلیه کلاس های آموزشی تئوری، کنگره ها و همایش ها تا اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد. در صورت برگزاری تجمعات و کلاس ها و مجامع رعایت فاصله
دو متری، کنترل شرکت کنندگان، ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی محل برگزاری و ارائه پکیج بهداشتی شامل دستکش و ماسک الزامی خواهد بود.

انجام ورزش های برخوردی و رزمی تا کنترل کامل همه­ گیری ممنوع است.

در همه مراسم ها و ورزش های همگانی، دانش آموزی، روستایی و عشایری در فضای آزاد، پارک ها، پیاده روی، دویدن، راهپیمایی و کوهپیمایی رعایت حداقل فاصله 2 متری با یکدیگر و انجام ورزش های همگانی در داخل سالن ها و باشگاه ها منوط به حفظ فاصله گذاری و کنترل و ضدعفونی وسایل و تجهیزات و مکان های مورد استفاده است.

برگزاری مسابقات با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی، رعایت الزامات و تمهیدات بهداشتی و بدون حضور تماشاگر بلامانع است. در صورت حضور تماشاگر حفظ فاصله دو متری بین تماشاگران، غربالگری و
تب سنجی ورزشکاران و تماشاچیان در بدو ورود و جلوگیری از تجمع افراد در مکان های مختلف الزامی است.

لازم است تمامی افراد با کارت بیمه ورزشی معتبر در فعالیت های ورزشی حضور داشته باشند.

تمامی باشگاه ها، استخرها و اماکن ورزشی، هیئت های ورزشی تا ارائه نرخ های جدید (که به زودی ارائه خواهد شد) لازم است طبق اشل سال 1398 ورودی، شهریه و ... را بصورت غیرنقدی دریافت نمایند.

لازم است ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با همکاری هیئت های پزشکی ورزشی نسبت به بازدید دوره ای و مرتب از اماکن ورزشی تحت پوشش خود اقدام و در صورت عدم تطبیق با الزامات اعلام شده فوراً با هماهنگی اداره کل نسبت به تعطیلی باشگاه یا مکان ورزشی مورد نظر اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار