وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پیشنهاد اختیاری شدن حضور در مدارس کودکان استثنایی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از بررسی پیشنهاد حضور اختیاری دانش آموزان استثنایی در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد اختیاری شدن حضور در مدارس کودکان استثنایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست خبری امروز گفت: پیشنهاد مدیران و مربیان مدارس ویژه کودکان استثنایی در زمینه اختیاری شدن حضور دانش آموزان در این مدارس همانند دیگر دانش آموزان بررسی می‌شود. کانال ویژه‌ای در نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) شاد برای کودکان استثنایی در نظر گرفته شده است.

وی درباره دوره پیش دبستانی نیز گفت: در زمینه دوره‌های پیش دبستانی با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

حاجی میرزایی درباره کلاس‌های زبان و آمادگی آزمون سراسری نیز گفت: در زمینه برگزاری این دوره‌ها به صورت حضوری نیز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه «شاد» امکان اتصال به دیگر اپلیکیشن‌ها را دارد گفت: به زودی اپلیکیشن‌های آموزشی و فوق برنامه به این سامانه اضافه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه ریزی درباره اوقات فراغت دانش آموزان نیز گفت: برنامه‌هایی برای ارتقای کیفیت گذران اوقات فراغت دانش آموزان تدوین شده است که پس از پایان امتحانات از سامانه شاد ارائه خواهد شد.

در صورت مشکل ساز شدن بازگشایی مدارس، تصمیم جدید اتخاذ می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی که بازگشایی مدارس و حضور اختیاری دانش آموزان، شیوع بیماری کووید 19 را افزایش دهد تصمیم گیری دوباره خواهد شد.

حاجی میرزایی در حاشیه نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران افزود: برای هر تصمیم، هزینه‌ها و فواید آن در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که فواید بیشتر از هزینه‌ها باشد تصمیم اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به این که در مناطق روستایی و محروم از بازگشایی اختیاری مدارس بیشتر از شهرهای بزرگ استقبال شده است، گفت: هر چند بازگشایی مدارس به صورت طبیعی موجب افزایش تردد در شهر می‌شود همان گونه که کسب و کارها موجب تردد شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در صورتی که این ترددها برای سلامت عموم مخاطره آمیز باشد، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌های مقتضی اتخاذ خواهد کرد.

حاجی میرزایی گفت: مدارس به صورت اختیاری از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد بازگشایی شده اند تا در صورتی که دانش آموزان ابهامی دارند و یا نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های آموزش غیرحضوری استفاده کنند از آموزش حضوری و رفع اشکال بهره مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره ادامه تحصیل دانش آموزان استثنایی نیز افزود: شرکت آنان در مدارس همانند دیگر دانش آموزان نبوده است و تصمیم داشتیم حضوری به آنان آموزش داده شود اما پیشنهاد برای بازگشایی مدارس و حضور اختیاری این دانش آموزان در مدارس نیز داده شده است که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار