مهدی نوید ادهم: حضور در مدرسه اجباری نیست

تهران (پانا) - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره طرح بازگشایی مدارس، اعلام کرد مدارس با هدف رفع اشکال دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بازگشایی شد و حضور دانش‌آموزان اجباری نیست.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نوید ادهم: حضور در مدرسه اجباری نیست

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی نوید ادهم تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش و همچنین بررسی کارشناسی از نظر بهداشتی اتخاذ شده است.

وی گفت: مدیر و معلمان ما در مدرسه حضور دارند و دانش‌آموزان به رغم تلاش‌‎های انجام شده در رسانه ملی و شبکه شاد، اگر تشخیص دهند که در فهم مطلب با مشکل رو به رو هستند، برای رفع ابهاماتشان می‌توانند به مدرسه بیایند.

نویدادهم افزود: حتما در این شرایط تعداد محدودی از دانش‌آموزان به مدرسه خواهند آمد و فاصله‌گذاری اجتماعی به طور طبیعی رعایت خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به اینکه والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه حتی برای شرکت در امتحانات نگران هستند، گفت: همانطور که گفته شد، حضور در مدرسه اختیاری است. در حال حاضر از سه پایه هفتم، هشتم و نهم، پایه‌های هفت و هشت برای امتحان در مدرسه حاضر نمی‌شوند و تنها کلاس پایه نهم به مدرسه خواهند آمد، از همین رو به راحتی می‎توان اصول بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کرد.

نوید ادهم درباره فعال نبودن سرویس مدارس هم گفت: تا جایی که امکان دارد خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به مدرسه ببرند، عموم مردم در این شرایط زندگی می‌کنند، از همین رو یک اصل را باید بپذیریم که کرونا احتمالا ادامه دارد و ما باید زندگی در دوران کرونا را تمرین کنیم.

دبیر کل شواری عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در این شرایط ما باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنیم، خیلی از کشور‌های دیگر، پیش از ما فعالیت‎های آموزشی در مدارس را شروع کردند، به غیر از پزشکان که شرایط کاری آن‌ها اقتضا می‌کرد تا به فعالیت خود ادامه دهند، خیلی از ارگان‌ها و نهاد‌های که خدماتی به جامعه ارائه می‌دادند، فعالیت‌شان متوقف شده بود و با دستور ستاد مبارزه با کرونا شروع به کار کردند.

نویدادهم تاکید کرد: آموزش نیز یک نوع خدمت است که باید کار آن ادامه یابد. مشتریان ما در امر آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند که باید با رعایت اصول بهداشتی در مدارس حضور پیدا کنند. طبیعا همین خانواده‌ها برای خرید و دیگر اقدامات در جامعه حضور دارند، بنابراین با همان شرایط باید دانش آموزان به مدرسه بیایند. ما باید زندگی در دوران کرونایی را تمرین کنیم و یادبگیریم چطور با آن مواجه شویم.

وی درباره گزارش‌های وزارت بهداشت در خصوص شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین آنفولانزا H ۱ N ۱ در پاییز نیز گفت: قضاوت برای این مساله زود است، زیرا در شرایط مبهم نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت.

دبیر کل شواری عالی آموزش و پرورش گفت: تصمیمات ما در این خصوص به میزانی است که شفافیت و اطلاعات وجود دارد، وقتی شب هنگام در یک جاده حرکت می‌کنیم سرعت خود را با فاصله‌ای که نور چراغ جاده روشن می‌کند، تنظیم می‌کنیم، قطعا اگر جایی روشن نباشد، کسی با سرعت بالا حرکت نمی‌کند.

وی افزود: در شرایط مبهم و زمانی که اطلاعات اندک است و امکان پیش بینی آینده وجود ندارد، نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت، نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم که حتما مدارس در پاییز باز می‌شود یا قطعا مدارس باز نمی‌شود، باید یک مقدار جلو برویم، شرایط را ببینیم تا متناسب با شرایط تصمیم گیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار