اولین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی1400 -1399 برگزار شد

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، در نشست ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده بیان کرد در سال مزین به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و با عنایت به فرارسیدن ایام ثبت نام دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی 1400- 1399 ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام و با اتخاذ تدابیر لازم و اهتمام کافی انجام می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی1400 -1399 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " گفت: با بهره مندی از تجربیات سنوات گذشته و با توجه به سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط مواجهه با ویروس کوید 19 شرایط ثبت نام دانش آموزان در مدارس فراهم می شود.

دانافر تشریح کرد: امسال اولین سالی است که دستور العمل ثبت نام، از طرف مقام عالی وزارت ارسال شده است که نشان می دهد امسال سال خاصی است و خیلی باید دقت شود.
وی افزود: با تشکیل کارگروه های استانی و منطقه ای و نظارت حوزه ارزیابی عملکرد، اقدام لازم در این خصوص انجام شده و در پایان گزارشی از اقدامات به عمل آمده به ادارات آموزش و پرورش ارسال می شود.
دانافر به رعایت اصل تکریم و حفظ کرامت انسانی و احترام خانواده ها و فرزندان آنان طی فرایند ثبت نام تاکید کرد و افزود: افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات برای ستادهای ثبت نام استان و مناطق انتخاب شوند.
وی همچنین در خصوص معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات گفت: این اطلاع رسانی از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) جهت اطلاع خانواده ها و دانش آموزان صورت می گیرد.
دانافر به ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استان و شهرستانها به منظور بهره مندی از دستورالعمل های بهداشتی با عنایت به شیوع ویروس کرونا و ایجاد زمینه لازم در خصوص طراحی و اجرای پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده های آنان در هنگام ثبت نام تاکید کرد.
وی در ادامه تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده ها و دانش آموزان در صورت ضرورت ثبت نام حضوری در مدارس برای ورودی دوره ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مراجعه بر اساس حروف الفبا و سیستم نوبت دهی الکترونیکی را خواستار شد و گفت: مدیران مدارس در جهت کاهش استرس و نگرانی دانش آموزان و خانواده ها در خصوص زمان بندی ثبت نام ویژه دانش آموزان ورودی دوره های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند.
دانافر بزرگترین دغدغه والدین در تابستان را ثبت نام فرزندانشان عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس با در نظر گرفتن شرایط خاص امسال از نظر اقتصادی، اصل احترام به خانواده ها، همراه با رعایت حال والدین را هر چه صبورانه تر و در نهایت مدارا و سعه صدر داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص هزینه سرویس گفت: مقرر شد حق سرویس راننده ها و موسسات حمل و نقل تا روز 29 اسفند پرداخت شود و از اول فروردین ماه به خانواده ها باز گردانده شود یا برای سال بعد ذخیره شود.
وی در خصوص شهریه مدارس دولتی و غیردولتی نیز گفت:

شهریه مدارس به دلیل ادامه روند آموزش به صورت مجازی و برگزاری امتحانات به خانواده ها عودت داده نمی شود ولی اگر مدرسه وجهی بابت فعالیت های فوق برنامه غیر آموزشی اخذ نموده کامل باید برگردانده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد، دریافت هر گونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی را ممنوع دانست و افزود: ضروری است کلیه وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز و چک های صادره هم توسط اولیای دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود.
دانافر تشکیل کارگروه استانی و منطقه ای زیر نظر اداره ارزیابی عملکرد را ضروری دانست و افزود: در این کارگروه از جمع بندی و نظرات و نتایج بازرسی استفاده شود و مسئولیت کارگروه ها بر عهده شخص روسای آموزش و پرورش است.
وی گفت: بهره مندی از ظرفیت ایجاد شده توسط مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سامانه پیش ثبت نام با توجه به هدایت تحصیلی دانش آموزان و رشته های موجود در واحدهای آموزشی، تعداد کلاس ها و تراکم دانش آموزی با تایید مدیر واحد آموزشی به صورت سیستمی انجام می شود.
دانافر اضافه کرد: تعیین سهمیه های ثبت نام در مدارس دوره های مختلف تحصیلی از طریق سامانه های دانش آموزی به ویژه " شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد ) " جهت معرفی دانش آموزان به مدارس همجوار یا محل سکونت صورت می گیرد.
وی در پایان بر اطلاع رسانی به موقع به اولیا دانش آموزان و شرکت های تاکسیرانی به منظور استفاده از سرویس ایاب و ذهاب و تهیه لباس فرم و ثبت نام از طریق شبکه های اطلاع رسانی مدارس جهت کاهش تردد در محیط مدارس و بهره مندی از ظرفیت بخش های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی حسب ضرورت به منظور سهولت امر ثبت نام و تسهیل در اطلاع رسانی با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار