استاندار گیلان در جلسه استانی:

تغییر وضعیت سلامت در شهرستان‌های مختلف، منوط به رعایت مولفه‌های بهداشتی است

رشت (پانا) - استاندار گیلان با یادآوری اهمیت توجه به دستورالعمل بهداشتی برای مقابله با کرونا، تغییر وضعیت سلامت در شهرستان های مختلف را منوط به رعایت این مولفه ها ، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تغییر وضعیت سلامت در شهرستان‌های مختلف، منوط به رعایت مولفه‌های بهداشتی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا و ستاد بزرگداشت روز قدس که تمامی فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانس و برخی نمایندگان مجلس نیز در جلسه حضور داشتند؛ روز قدس را روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزترین عالم خواند و نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان این روز از سوی امام راحل را یک تفکر راهبردی دانست که رهبر معظم انقلاب نیز بر زنده ماندن این روز، تصریح کرده اند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز منفورتر می‌شود، افزود: در جریان تغییر پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به قدس شریف نیز شاهد بودیم که غیر از دولت استکبار و چند کشور کوچک، هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد که این، نشان از پویایی ملت فلسطین است.

استاندار گیلان ادامه داد: امسال به دلیل شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با این بیماری، در مناطق با وضعیت کم خطر ، مردم در روز قدس در مکان برپایی نمازجمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی انزجار خود از این رژیم غاصب را اعلام می‌کنند.

وی به اجرای فعالیت‌های نمادین و استفاده از فضای مجازی در راستای برنامه‌های روز قدس اشاره و اظهار کرد: در شهرستان‌ها هدایت‌های فرمانداران، ائمه جمعه، فرماندهان سپاه و استفاده از شبکه گسترده دانش‌آموزی شاد می‌تواند در تقویت این بخش اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری نماز عید سعید فطر در تمامی شهرستان‌ها براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: مقرر شد نماز عید فطر امسال در مساجد و فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شود اما در مصلاهای بزرگ، نماز عید فطر نخواهیم داشت.

دکتر زارع با اشاره به وضعیت سلامت در شهرستان های مختلف، تغییر شرایط در مناطق متعدد را بر اساس رعایت مولفه های بهداشتی ذکر کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا ، مطابق با تأکیدات رئیس جمهوری راهی متعادل برای مواجهه با این بیماری در پیش گرفت، افزود: در ایران تصمیم‌گیری‌ها به صورت پلکانی انجام گرفت و بازگشایی مکان های بسته شده و برداشتن محدودیت‌ها به صورت تدریجی بود و با مدیریت زمان و شرایط، بازگشایی ها نیز تدریجاً انجام می شود.

دکتر زارع با یادآوری اینکه مهمترین مولفه در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی و دیگرمراقبتی است، گفت: رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باید همچنان در دستور کار باشد.

وی به برخی سیاست های حوزه سلامت در کشورهای غربی بویژه در مورد سالمندان اشاره کرد و کشورمان را به دلیل برخورداری از فرهنگ بالای ایرانی - اسلامی، متمایز با آنها خواند و گفت: اغلب سالمندان در ایران نزد خانواده ها و فرزندانشان نگهداری می شوند با این وجود با توجه به مدیریت شایسته متولیان خانه‌های سالمندان در ایران، آسیب‌ها کمتر بوده است.

وی در ادامه سخنانش به همدلی و همراهی های بی نظیر گروه های مختلف مردمی از جمله خیران در جمع آوری کمک‌های مومنانه پس از دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: با هدایت نماینده ولی فقیه در گیلان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، تلاش های خوبی شکل گرفت و تعداد قابل توجهی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که در عید فطر نیز انجام می شود.

وی همچنین بر ضرورت فعال‌تر شدن کسب و کارها و تقویت فعالیت واحدهای تولیدی تأکید کرد و با یادآوری راه اندازی سامانه درون استانی بیهین به عنوان بستر امنی برای خرید مردم از منزل و پیشگیری از شیوع کرونا گفت: تاکنون افزون بر ۷۰ کسب و کار اینترنتی در این سامانه به آدرس BIHIN.IR جهت ارائه محصولات و نیازهای ضروری مردم، نام نویسی کرده که این تعداد، قابل افزایش نیز است.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش، سالروز شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفت و ضمن گرامیداشت شب های قدر و اینکه مردم در دو شب گذشته از شب های پر فضیلت و ارزشمند قدر ، قواعد و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، خاطرنشان ساخت: این امر باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین به صدا و سیمای استان نیز تأکید کرد که پوشش برگزاری مراسم های مذهبی و انتقال حال معنوی به مردم از طریق تلویزیون از اماکن مقدس، استمرار یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار