مدارس گیلان پس از نزدیک به سه ماه بازگشایی شد

رشت (پانا) - مدارس گیلان بعد از حدود 3 ماه از شیوع کرونا امروز بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس گیلان پس از نزدیک به سه ماه بازگشایی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در مراسم بازگشایی مدارس استان که به صورت نمادین در هنرستان زینبیه فومن برگزار شد، اظهار داشت: تمامی مدارس مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در گیلان با رعایت تمامی پروتکل ها و توصیه های بهداشتی بازگشایی شده که البته این بازگشایی مدارس استثنایی را شامل نمی شود. وی خاطر نشان کرد: مدیران، معلمان و سایر کادر آموزشی مدرسه باید در واحدهای آموزشی محل خدمت خود حضور داشته باشند اما حضور دانش آموزان در مدارس استان داوطلبانه و برای رفع ابهامات درسی و سئوال از معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به درگذشت تعدادی از همکاران شاغل و بازنشسته به علت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اگر چه تجربه ای که از دوران این بیماری منحوس داریم بسیار سخت و جانکاه است اما دستاوردهای بسیار خوبی از طریق ایجاد شبکه آموزشی شاد با استفاده از فضای مجازی و همدلی فرهنگیان و اولیا دانش آموزان برای آینده آموزش و پرورش به دست آمده است.
جهان آرای با بیان اینکه امتحانات نهائی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه آغاز می شود، اضافه کرد : در مقطع ابتدایی آزمونی برگزار نمی شود و در پایه های هفتم تا یازدهم آزمون ها با هماهنگی مدیران ، معلمان و شورای آموزشی مدرسه در فواصل زمانی و مکانی مناسب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما حفظ سلامتی دانش‌آموزان و همکاران می باشد، گفت: خانواده ها توجه داشته باشند که در این بازگشایی هیچ گونه آموزش جدیدی به دانش‌آموزان ارائه نخواهد شد و حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست، بلکه فقط برای رفع اشکال است؛ بنابراین معلمانی که در شبکه شاد فعال بوده اند و آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه داده اند، ممکن است مراجعه کمتر به مدارس داشته باشند.

گفتنی است با شیوع ویروس کرونا در کشور و در گیلان از اسفندماه پارسال مدارس استان حدود سه ماه تعطیل شد و معلمان از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزی "شاد" به دانش آموزان آموزش دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار