تراز موفقیت آموزش و پروش را مدیران مدارس تعیین می کنند

نیشابور(پانا)- جلسه هماهنگی و تبیین برنامه ها و سیاست های آموزش و پرورش نیشابور و تشریح دستورالعمل بازگشایی مدارس با حضور مدیران مدارس در محل سالن تربیت کانون مهر تابان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تراز موفقیت آموزش و پروش  را مدیران مدارس تعیین می کنند

به گزارش اداره آموزش و پرورش نیشابور، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت: ما باید بتوانیم روی اهداف، کارکردها و ماموریت های آموزش و پرورش تمرکز کنیم، چرا که ماهیت تعلیم و تربیت پیچیده و درهم تنیده است و این پیچیدگی باعث ایجاد مساله زیاد شده است که در ابتدای امر می بایست به یک مفاهمه، درک مشترک و زبانی برای فهمیدن برسیم.

علیرضا کلیدری افزود: تعلیم و تربیت یک فرصت دائمی و امر دیر پز است و باید چاشنی رفتار ما، حوصله، صبر، دقت، اخلاق کار، حفظ آرامش، جو روانی مثبت و ارزش های سازمانی باشد و در واقع اینها کلید واژه های تعلیم و تربیت به شمار می رود.

وی با تاکید بر خرد جمعی برای حل مشکلات، ادامه داد: ما باید مسائل مربوط به حوزه کاری خود را خوب بشناسیم و به شکل پایدار آنها را حل کنیم، مدیر موفق مدیری است که اولویت ها و شاخص های کلیدی را بشناسد و تحلیل روند شاخص ها را بداند.

این مقام مسئول، تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی را یک تکلیف دانست و گفت: ما به عنوان مدیر آموزشگاه باید فرایندها را بشناسیم، آنها را دسته بندی کرده و مداخله هوشمندانه و به موقع در امور را داشته باشیم، نقش مرجعیت معلم را تقویت کنیم و از تجربه های تعلیم و تربیت کشورهای موفق نیز بهره ببریم.

وی اظهار کرد: باید در امور به شناخت کافی دست پیدا کنیم و برای دست یابی به اهداف، یک برنامه عملیاتی ساده، قابل فهم و قابل اجرا تهیه کنیم، منشور مشارکت در آموزش و پرورش برای توسعه را در دستور کار قرار دهیم، به شوراها در مدارس بیش از پیش توجه کنیم و تشکل های دانش آموزی را جدی بگیریم، نظارت دائمی در کارها و سلسله مراتب اداری را رعایت کنیم و ترویج روحیه ایثار، شهادت و نماز را تقویت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: رشد و توسعه دانش آموز در چهار رکن ارتباط با خود، خدا، خلق و مخلوق است و ما باید رویکردها را به سمت رویکردهای شناختی و فرا شناختی سوق دهیم و در این بحران ایجاد شده به دلیل وجود کرونا ویروس مدارسی که رویکرد رفتاری داشتند دچار مشکلات بسیار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار