برگزاری امتحانات خرداد ماه تنها در پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی،گفت طراحی سوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری است، اما پایه نهم به صورت مدرسه ای و برای هدایت تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری امتحانات خرداد ماه تنها در پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری است

فرهاد اسماعیلی در حاشیه بازدید از فرایند بازگشایی مدارس شیراز در 27 اردیبهشت ماه گفت: در حادثه همه گیری ویروس کرونا ، معلمان به صورت خودجوش و خلاقانه از هر ابزاری برای آموزش دانش آموزان بهره بردند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود هر چند هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد، اما در بحران ها به حداقل ها بسنده می کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان " شاد" اشاره کرد و گفت : این شبکه صرفا برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده بلکه بستری است برای ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به عنوان ابزاری برای استفاده معلم در امور آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد .

اسماعیلی با اشاره به کمبود زیرساخت ها و بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در همه استان، گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی در این زمینه، 830 نقطه استان از اینترنت بی بهره اند، 500 نقطه در استان دسترسی به آنتن تلویزیون ندارند، و 200 نقطه نیز رادیو ندارند.

وی افزود: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس یرای رفع اشکال نمودند در حالی که پیش از این نیز معلمان ما به صورت خودجوش با حضور در مناطق محروم به برگزاری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز کردند.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: طراحی سوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری است اما پایه نهم به صورت مدرسه ای و برای هدایت تحصیلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از 17 خردادماه آغاز می شود گفت: همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می شود .

وی گفت: در امتحانات نهایی فقط پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتاب که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از 20 درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت : به منظور اینکه هیچ کدام از دانش آموزانمان به طور کامل از آموزش محروم نشوند تصمیم بر آن شد که مدارس از27 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باز شود وتصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت مدارس در هر مدرسه به عهده شورای مدرسه است.

وی افزود : کادر آموزشی در مدارس حضور دارند، اما برای حضور دانش آموزان اجبار و الزامی نیست و مدارس در راستای رفع اشکالات و پرسش های درسی آغاز به فعالیت می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و پرورش فارس نیز گفت: شرایط برای برگزاری کلاس های آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده است.

محمد فیاض پور افزود: با توجه به حجم کم مراجعات دانش آموزان در اولین روز بازگشایی مدارس برای بازآموزی دروس، برداشت ما این است که با آموزش مجازی فرآیند آموزش به خوبی انجام شده و به نتیجه گیری و ارزشیابی های لازم خواهد رسید.

وی گفت:در حوزه آموزش ابتدایی آزمون کتبی و حضوری نداریم و ارزشیابی در این دوره تحصیلی فرایندی کیفی، توصیفی دارد و بر اساس گزارشات معلم در طول سال انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار