شادی دانش آموزان خراسان جنوبی از بازگشایی مجدد مدارس

بیرجند(پانا)- دانش آموزان خراسان جنوبی از بازگشایی هر چند محدود مدارس استان خوشحال شدند و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع اشکال در کلاس ها حاضر شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شادی دانش آموزان خراسان جنوبی از بازگشایی مجدد مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در بازدید سرزده از مدارس امیر کبیر، محدثه و شهید چمران بیرجند، اظهار کرد: از امروز حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس شهرستان ها و مناطق استان جهت رفع اشکال تحصیلی دانش آموزان با جمعیت محدود و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا آغاز شد.

او، با بیان این که بر اساس گزارشات واصله از بازدیدهای میدانی، تمامی پروتکل ها و ضد عفونی قبل و بعد کلاس ها در مدارس رعایت شده است، تصریح کرد: مدیران مدارس با اهدای ماسک و دستکش به دانش آموزان حاضر در کلاس های رفع اشکال؛ اولویت اصلی و مهم که همان حفظ سلامت دانش آموزان است را به خوبی رعایت کردند.

مدیر کل آموزش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که در این بازگشایی، تجمع دانش آموزی نداریم، حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان را اولویت اصلی و مهم متولیان دستگاه تعلیم و تربیت دانست و ابراز کرد: آموزش های غیر حضوری تا پایان محتوای کتب درسی و پس از آن در شبکه شاد استمرار می یابد.

واقعی، با اشاره به برگزار ارزشیابی پایانی سال تحصیلی جاری در پایه های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری، افزود : مسئولیت پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان بر عهده معلمان و مدیران مدارس است که متناسب با مستندات فرآیند یادگیری دانش آموزان و میزان مشارکت در آموزش های غیر حضوری، نتایج ارزشیابی های مستمر، پژوهش دانش آموزی تعیین می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در خصوص پایه نهم با توجه به تاثیر گذاری دروس این پایه در هدایت تحصیلی، تأکید کرد: ارزشیابی پایانی خرداد ماه به شیوه حضوری و در سطح مدرسه است و امتحانات هماهنگ استانی برگزار نخواهد شد.

او، با اشاره به ارزشیابی هنرجویان هنرستانی در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای عنوان کرد: ارزشیابی پایانی دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی بر عهده مدیران و اطمینان از آموزش حضوری یا غیر حضوری از پودمان های باقی مانده در دروس پایه فنی و شایستگی های غیر فنی با معلمان مربوطه است.

گفتنی است مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین گفتگوهای جداگانه ای با دانش آموزان، مدیران و معلمان این مدارس در خصوص نحوه فعالیت معلمان در فضای مجازی و درصد رضایت مندی دانش آموزان از فعالیت مدیران، معلمان و آموزگاران در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد، و بازنگری میزان آمادگی دانش آموزان از طریق آزمون های عملکردی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار