شهناز کریمی: استودیو اشاره در جهت توسعه عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شد

شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هدف از تاسیس استودیو اشاره شهر تهران را توجه به لزوم توسعه عدالت آموزشی و تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین به منظور بهره مندی هرچه بیشتر دانش آموزان با نیازهای ویژه از آموزش‌های مجازی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شهناز کریمی: استودیو اشاره در جهت توسعه عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شد

شهناز کریمی گفت: استودیو اشاره جهت تولید محتوای آموزشی در قالب فیلم های آموزشی طراحی و راه اندازی شد. در این استودیو با استفاده از پتانسیل های بومی و توانمندیهای همکاران آموزش و پرورش شهر تهران اقدام به تهیه و تولید بسته های حمایتی و محتواهای آموزشی متناسب با افتتاح استودیو "اشاره"، کردیم که گامی در راستای تولید و تدوین محتواهای آموزشی استاندارد و توسعه عدالت آموزشی در بستر فضای مجازی و همگام شدن با فناوری های نوین آموزشی است.

او ادامه داد: در فاز اول این پروژه تولید محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی کلید خورد. تاکنون 9 تدریس تصویربرداری شده که کار تدوین ۸ عدد از آنها انجام شده و در حال حاضر این فیلم قابل استفاده و بهره برداری است.

کریمی افزود: تدریس ها در راستای ساده و قابل فهم کردن محتوای آموزشی جذابیت و تفهیم فرایند یاددهی - یادگیری و تثبیت یادگیری فراگیران در مرحله تدوین از تکنیک های مختلفی از جمله لب خوانی، زبان اشاره، انیمیشن، متن روی تصویر، زیر نویس مطالب آموزشی و تدریس با فونت کتاب، فیلم آموزشی و بسیاری از تکنیک های دیگر استفاده می شود. در کنار استودیو اشاره که به منظور تولید محتوای آموزشی در قالب فیلم و رسانه تصویری و صوتی است، استودیو صدا به منظور تهیه محتوای آموزشی ویژه نابینایان نیز راه اندازی شده است. لازم به ذکر است یک بسته ویژه نابینایان و کم بینایان نیز آماده شده و در نظر است برای تمامی گروه ها محتوای آموزشی به فراخور ویژگی ها و شرایط آموزشی هر یک تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار