بازگشایی مدارس البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

کرج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه اقلام بهداشتی و ضد عفونی به میزان لازم تا پایان سال تحصیلی توسط استان و مناطق آموزش و پرورش تهیه شده و دراختیار مدارس قرار داده شده است از بازگشایی مدارس استان البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۲۷ اردیبهشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش ایرنا، فرشید علیزاده اظهار کرد: از زمان اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند، همه مدارس و واحدهای آموزشی ضد عفونی های لازم را بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام داده اند و علاوه بر آن درروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹ نیز رزمایشی طرح ضد عفونی درمدارس البرز اجرا شد.

وی گفت: مراقبین سلامت مدارس، کارشناسان و مراقبین مراکز بهداشتی و درمانی در ۲۷ اردیبهشت ماه آمادگی لازم برای بازآموزی کارکنان و دانش آموزانی که برای رفع اشکال به مدارس مراجعه می کنند را دارند تا آنها با خاطری آسوده در کلاس درس خود حضور یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: با توجه به اینکه اقلام بهداشتی و ضد عفونی به میزان لازم تا پایان سال تحصیلی توسط استان و مناطق آموزش و پرورش تهیه شده و در اختیار مدارس قرار داده شده است نگرانی خاصی وجود ندارد و به دانش آموزان نیز اطلاع رسانی شده حضورشان در مدارس منوط به داشتن دستکش و ماسک است.

علیزاده به دانش آموزان توصیه کرد: در زمان حضور در مدرسه و خارج از فضای مدرسه رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و همچنین از مدیران مدارس درخواست کرد از تجمعات بدون رعایت فاصله مناسب در محوطه مراکز آموزشی و کلاس درس معلمان جلوگیری به عمل آوردند.

وی نظافت و ضد عفونی مستمر مدارس را طبق پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در استان البرز را ضروری دانست و افزود: بازدید میدانی از مدارس توسط تیم هایی از مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در طول هفته صورت می گیرد.

دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، تب، لرز، بدن درد و ضعف و کاهش حس بویایی و چشایی در سه روز اخیر دارند، یا فردی در خانواده شان این علائم را طی روز های اخیر داشته، در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی از مشارکت خانواده ها، کمک های مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه، جمعیت هلال احمر، شهرداری ها و شوراهای اسلامی در خصوص ضد عفونی واحدهای آموزشی قدردانی کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز به والدین توصیه کرد برای حضور فرزندانشان در مدارس به آموزش نکاتی چون داشتن ماسک و دستکش و اصول استفاده صحیح و دفع مناسب آن، رعایت حداقل یک متری فاسله با هم کلاس ها و نیروهای مدارس، ممنوع بودن دست دادن و روبوسی در مدرسه، به همراه داشتن لوازم التحریر و خودداری از به اشتراک گذاری وسایل خود توجه خاصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بوفه مدارس تعطیل است و بهتر است دانش آموزان درمنزل وعده غذایی را صرف کرده و در مدرسه چیزی نخورند و در صورت لزوم باید بسته های مواد خوراکی قبل از مصرف شستشو یا ضدعفونی شود.

علیزاده عنوان کرد: بهتر است دانش آموزان اسپری یا ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: اولیای گرامی نسبت به تعویض لباس در فضای خارج از منزل پس از بازگشت دانش آموز و شستشوی روزانه لباس‌ها توجه داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان با بیماریهای زمینه ای مانند آسم، بیماریهای قلبی عروقی، خود ایمنی و دیابت و همچنین دانش آموزانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی(کورتون) مصرف می کنند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

عیلزاده در ادامه اظهار کرد: دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، تب، لرز، بدن درد و ضعف و کاهش حس بویایی و چشایی در سه روز اخیر دارند، یا فردی در خانواده شان این علائم را طی روز های اخیر داشته، در مدرسه حضور پیدا نکنند.

او همچنین توصیه کرد: برای جابه جایی دانش آموز از سرویس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود و والدین خود اقدام به جابه جایی دانش آموز کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند در مدرسه حضور پیدا نکنند، اضافه کرد: اولیا گرامی که فرزندانشان مبتلا به بیماری خاصی مانند دیابت هستند از فرستادن فرزندشان به مدرسه خودداری کنند.

وی تاکید کرد:حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و با توجه به اینکه خطر انتشار ویروس کرونا هنوز رفع نشده است، توجه به نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت بالایی برای پیشگیری از این بیماری برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار