مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:

مانور بازگشایی مدارس در البرز برگزار می شود

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تمامی پیش بینی ها و اقدامات بهداشتی لازم به منظور اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس انجام خواهد شد از برگزاری "مانور بازگشایی مدارس" در همه مناطق و مدارس این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مانور بازگشایی مدارس  در  البرز برگزار می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی با اعلام این خبر گفت: مانور و رزمایش بازگشایی مدارس در همه مناطق و مدارس استان البرز با هدف آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت، با بسیج همه نیروهای اداری و مدیران مدارس، برگزار خواهد شد.

قاسمی افزود: در این برنامه اقدامات لازم و ضروری برای آماده سازی مدارس به صورت میدانی و مدرسه به مدرسه انجام می شود به گونه ای که در صبح روز شنبه ۲۷ اردیبهشت، واحدهای آموزشی از هر نظر آماده بازگشایی و فعالیت مجدد باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام جزئیاتی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: همه نیروهای اداری مرتبط در مناطق و اداره کل از روز چهارشنبه با برنامه ریزی و انجام پیش بینی ها، نظارت مستمر و میدانی و اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در آماده‌باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: شورای مدارس تا قبل از بازگشایی نخستین جلسه خود را برگزار می کنند و ضمن تصمیم گیری در خصوص نحوه حضور و فعالیت دانش آموزان و معلمان، پس از پایش تعداد دانش آموزان در هفته نخست، هدایت و راهبری فرآیند آموزشی دانش آموزان را تا پایان کلاس ها، در ادامه جلسات بر عهده خواهند داشت.

قاسمی تصریح کرد: تمامی پیش بینی ها و اقدامات بهداشتی لازم به منظور اجرای پروتکل های اعلام شده با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و استانی و با جلب مشارکت نهادها و سازمان های مختلف(بسیج فرهنگیان، شوراهای شهرها و شهرداری ها، دانشگاه علوم پزشکی ، پایگاه های بسیج محلات و..) در حال پیگیری است و ضمن تامین ماسک و دستکش و لوازم بهداشتی مورد نیاز مدارس، پیش بینی های لازم به منظور تامین اقلام بهداشتی در شرایط اضطراری و تراکم جمعیت با تعیین متولی ویژه در مدارس انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس ها در مدارس بدون اجرای مراسم صبحگاهی، بدون زنگ تفریح، ورزش و بدون فعالیت بوفه های مدارس خواهد بود و دانش آموزان می توانند پس از پایان رفع اشکال، با اطلاع مدیر مدرسه و والدین، مدرسه را ترک کنند.

وی اظهار کرد: مدیریت حضور و ورود و خروج دانش آموزان در کلاس ها، کارگاه ها و آزمایشگاه ها با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اطمینان به خانواده ها در خصوص تامین اقلام بهداشتی، اضافه کرد: ترتیبی اتخاذ داده شده تا پیش از بازگشایی مدارس، حداقل به میزان مصرف دوهفته مواد و اقلام بهداشتی مورد نیاز در مدرسه ذخیره سازی شود.

قاسمی بر ادامه روند آموزش دروس از طریق شبکه شاد تاکید کرد و افزود: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس ها بر اساس نیاز به دریافت خدمات آموزشی و رفع اشکال است و آموزش مجازی از طریق شبکه شاد به عنوان پایه و بستر اصلی آموزش های ارائه شده همچنان ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این بازگشایی به آموزشگاه های علمی آزاد و زبان نیز مربوط می شود گفت: بازگشایی صرفا برای مدارس (به جز مدارس استثنایی ) است و شامل آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی یا کلاس های فوق برنامه درسی و غیر درسی مدارس خاص و غیر دولتی نمی‌شود و هرگونه فعالیت در این خصوص، تابع مصوبات آینده در ستاد ملی مدیریت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار