مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

مدارس استان سمنان برای 4 هفته از روز شنبه باز خواهند بود

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و تأکید وزیر آموزش و پرورش، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مراکز آموزشی استثنایی، پیش دبستانی و خوابگاه های شبانه روزی و مناطق قرنطیه شده احتمالی از ۲۷ اردیبهشت ماه برای 4 هفته بازگشایی می شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استان سمنان برای 4 هفته از روز شنبه باز خواهند بود

محمد دستورانی که پیش از ظهر امروز در جمع شورای معاونان خود سخن می گفت، با اشاره به الزامی بودن حضور مدیران، معلمان، دبیران و کادر اجرایی مدارس از شنبه 27 اردیبهشت، تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

وی سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در شرایط فعلی را اولویت اصلی آموزش و پرورش استان برشمرد و اضافه کرد: در بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است و حضور پرسنل و دانش آموزان با دستکش و ماسک میسر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: بازگشایی واحدهای آموزشی و حضور دانش آموزان در مدارس در این 4 هفته، نخست برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزانی است که به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند از کلاس های شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند و در ادامه برای رفع اشکال محصلان خواهد بود.

دستورانی با بیان اینکه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا مقرر شده به شکل جهادی در اجرای این تصمیم از آموزش و پروش و مدارس پشتیبانی شود، گفت: مدیران مدارس وظیفه دارند با استفاده از تمام ظرفیت های شهرهای خود، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه های جهادی نسبت به ضدعفونی کردن مدارس تا قبل از بیست و هفتم اردیبهشت اقدام و همچنین در طول این یک ماه به صورت روزانه مدارس را گندزدایی کنند.

وی در ادامه گفت: در شرایط جدید تهیه ماسک و دستکش برای دانش آموزان و ایاب و ذهاب آنان به عهده خانواده ها است. همچنین بوفه مدارس، زنگ ورزش و زنگ تفریح نیز به جهت جلوگیری از تجمع دانش آموزان تعطیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بااشاره به اینکه شورای مدرسه مرجع تصمیم گیری و اتخاذ تدبیر لازم در این خصوص است، تصریح کرد: باید دانش آموزان گروه بندی شده و شرایطی فراهم شود تا فقط 25 درصد دانش آموزان هر آموزشگاه در طول روز حاضر باشند و برنامه آموزشی نیز مطابق برنامه هفتگی درسی بوده و از قبل باید به والدین اطلاع رسانی شده و از تجمع ایشان در مدرسه پرهیز شود.

دستورانی تاکید کرد: شرایط لازم برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده و استمرار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار