رییس پارلمان محلی قزوین تاکید کرد:

‍ شورای عالی شهرسازی ایران به خواسته های قزوین توجهی ندارد

قزوین (پانا)- رییس شورای شهر قزوین اعلام کرد در مجموعه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به خواسته های استان قزوین توجهی نمی شود و باید در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
‍  شورای عالی شهرسازی ایران به خواسته های قزوین توجهی ندارد

حکمت اله داودی؛ رییس پارلمان محلی قزوین در نشست بررسی موضوعات شهری در شهرهای استان که باحضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در شهر قزوین معضلات و مشکلات مهمی وجود دارد که عمده آنها به دلیل عدم تصویب و ابلاغ طرح ها در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

وی افزود: در سال ۸۸ شهرداری قزوین ۱۰۴ پلاک را در محله بلاغی قزوین با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تملک کرد که با طرح مجموعه بالادستی صورت گرفته بود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در طرح شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این محله ایجاد معبر ۶ متری تصویب شد که این موضوع با توجه به مباحث ترافیکی که در آینده ایجاد خواهد کرد، مورد اعتراض اعضای شورا و شهرداری قرار گرفت و از طرفی نیز توجیه اقتصادی نداشت و مورد استقبال مردم این محله قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی به هیچ کدام از خواسته های استان توجهی ندارد، خواستار توجه و بازنگری در این گونه موارد توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شد.

داودی در ادامه به موضوع ساماندهی ورودی های شهر قزوین و مسکوت ماندن طرح های مصوب در کمیسون ماده پنج در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد و گفت: تا به حال چندین طرح در مورد ساماندهی ورودی های شهر قزوین در استان به تصویب رسیده است؛ اما هنوز خبری از ابلاغ آنها نیست؛ در حالی که این هجمه به شورا و شهرداری وارد شده است که چرا به وروردی های شهر توجهی نمی شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی ورودی های شهر قزوین که وضعیت خوبی ندارد در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش به ادامه اجرای پروژه کمربندی شرق اشاره و بیان کرد: پل امام رضا(ع) بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و طرح های بالادستی احداث شد و با تغییرات و اصلاحات در خصوص ادامه پل و کمربندی شرق خوشبختانه با حمایتهای استاندار قزوین و شخص وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی همچنین به اقدام خوب شهرداری قزوین در راستای مرمت آثار تاریخی شهر قزوین اشاره کرد و گفت: ارگانی که بیشترین دلسوزی را در مرمت آثار تاریخی شهر قزوین دارد شهرداری است و در این ارتباط آمادگی وجود دارد که با همکاری میراث فرهنگی در این حوزه ورود کنیم.

داودی همچنین در این جلسه در خصوص حمایت شورا و شهرداری قزوین از باغستان سنتی این شهر قزوین عنوان کرد: درسال ۹۰ شهرداری قروین نسبت به تشکیل سازمان باغستان سنتی قزوین اقدام کرد و تاکنون نیز ۲۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی همچنین خواستار حل مشکلات نواحی منفصل دانش، اندیشه و اراضی بالای اتوبان که بلاتکلیف هستند توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار