محلات تاریخی قزوین مورد بی مهری شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است

قزوین (پانا)- رییس شورای شهر قزوین گفت حل مشکلات  طرح های محلات تاریخی قزوین و طرحهای بلاتکلیف در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باید حل و رفع شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
محلات تاریخی قزوین مورد بی مهری شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است

مهدی عبدالرزاقی نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین و رییس شورای استان در نشست بررسی موضوعات شهری در شهرهای استان که با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد، طی سخنانی ضمن اشاره به مظلومیت حوزه مدیریت شهری و شورا در استان قزوین گفت: وضعیت شهرداری ها به دلیل برخی دست اندازی ها دچار مشکل و بحران شده است.
این مسئول افزود: در قزوین محله ای به نام بلاغی داریم که ساکنان آن به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات فنی و صحیح در تهران دچار مشکلات و گرفتاری های زیادی شده اند.
وی تصریح کرد: طرح های مختلفی در خصوص محله بلاغی در تهران به تصویب رسیده که تابه امروز هیچ یک از آنها محقق نشده است.
عبدالرزاقی با بیان اینکه باید به ساکنان محلات در تصویب طرح ها توجه شود، خاطرنشان کرد: طرح این محله با عرض معبر ۶ متری که پارکینگ هم ندارد و تراکم دو طبقه روی زیرمین است با چه منطقی تهیه شده است؟ و چرا باید با سرمایه های مردم در این محلات چنین برخورد شود؟
وی تاکید کرد: ساکنان برخی محلات قزوین که سابقه هزار ساله دارند، وقتی نام شورای عالی شهرسازی و معماری را می شنوند، به یاد ظلم و بی مهری می افتند.
رییس شورای استان ادامه داد: شهرداری قزوین در محله بلاغی ۱۰۴ پلاک با اعتبار۲۰ میلیارد تومان تملک کرد که امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد؛ اما این سرمایه به دلیل بی تدبیری بلاتکلیف مانده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به حریم تک پلاکهای تاریخی در شهر قزوین و افزایش حریم بافت تاریخی گفت: در قروین چیزی به نام حریم بافت تاریخی نداریم؛ بلکه از گذشته حریم تک پلاک های تاریخی مطرح بوده و معنایی ندارد که در کوچه ای در خیابان خیام تراکم ساختمان ها کاهش یابد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین؛ با بیان اینکه اطلاعات غلط به شورای عالی شهرسازی داده می شود افزود: این اطلاعات ناصحیح و جوسازی ها باعث تصمیمات نادرست می شود.
وی همچنین به اقدام خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در حمایت از باغستان سنتی قزوین اشاره کرد و گفت: ارگانی در شهر قزوین به اندازه شهرداری برای حمایت از باغستان اعتبار صرف نکرده است و باید بدانیم که با بخشنامه های تهران باغستان سنتی قزوین حفظ نخواهد شد.
رییس شورای استان قزوین همچنین به ضرورت تکمیل پل امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: این پروژه چه غلط و چه درست اجرا شده است و باید ادامه آن و اتصال به پل مرحوم ابوترابی انجام شود تا سرمایه های شهرداری قزوین به هدر نرود.
وی همچنین خواستار رفع مشکل جانمایی میدان تره بار و خشکبار قزوین شد و گفت: این مکان دارای معضلات اجتماعی و ترافیکی است و باید برای انتقال این مکان مصوبه ای داشته باشیم.
عبدالرزاقی تاکید کرد: با این سیاستهایی که امروز در شهر قزوین پیاده می شود و قسمت اعظم آنها از سوی شورای عالی شهرسازی تحمیل می شود، همه محله های قدیمی شهر قزوین خالی از مردم بومی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار