مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای مناطق و نواحی استان:

مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت ماه برای حضور داوطلبانه دانش آموزان بازگشایی می شود

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی وخوابگاه ها، از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت ماه برای حضور داوطلبانه دانش آموزان بازگشایی می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی صبح امروز در جلسه با مدیران آموزش و پرورش مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد،ضمن تقدیر از تمامی تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته توسط همکاران در این ایام، اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت داوطلبانه و تنها برای رفع اشکال و طرح سوالات خواهد بود و الزامی برای حضور همه دانش آموزان وجود ندارد.

رفیعی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس استان زنجان با حضور مدیران، معلمان و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه، تصریح کرد: مدیران محترم مدارس با استفاده از تمام ظرفیت های مدرسه و منطقه، تمهیدات لازم در این زمینه را بیندیشند.

وی گفت پس از بازگشایی مدارس، بحث امتحانات، هدایت تحصیلی،پروژه مهر و سازماندهی نیروی انسانی از موضوعات مهمی است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اصلی ترین دغذغه آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اصلی ترین و مهم ترین دغدغه ما و برگزاری صحیح امتحانات، در اولویت بعدی آموزش و پرورش استان است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی پایه دوازدهم، افزود: داشتن امکانات کامل ضدعفونی در مدارس، اجرای فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها درکلاس های درس و سالن های مدارس ضروری بوده و مسئولین شهرستانی در این موضوع همکاری خواهند نمود.

استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است

وی ضمن تاکید بر حفظ روحیه جهادی و تعهد اجتماعی معلمان عزیز، افزود: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می شوند الزامی است و هر برنامه ای که موجب تجمع دانش آموزان می شود نظیر زنگ تفریح و زنگ ورزش در مدارس نباید وجود داشته باشد.

رفیعی در ادامه بر ممنوعیت فعالیت بوفه های مدارس تأکید کرد و ادامه داد: شورای مدرسه در روزهای آتی تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص آموزش دانش اموزان و برگزاری امتحانات با توجه به اقتضائات اتخاذ گردد.

وی، با بیان این مطلب که برنامه ی آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی آغاز شده و در ادامه به تصمیمات شورای مدرسه بستگی خواهد داشت، ابراز داشت: از سوی مدیران محترم اطلاع رسانی لازم به خانواده ها، دانش اموزان و معلمان به منظور جلوگیری از تجمعات انجام و حضور دانش آموزان داوطلب در مدرسه حتما با هماهنگی قبلی خانواده ها با مدیر مدرسه میسر شود.

شایان ذکر است برگزاری اصولی و صحیح امتحانات، ضرورت تشکیل جلسه و توجیه مدیران مدارس، هماهنگی ها برای ورود دانش آموزان به مدارس، حفظ آرامش و اطمینان، پیگیری اقدامات صورت گرفته در مناطقی که به اینترنت و شبکه شاد دستری ندارند و تشکیل اکیپ های بازدید از مدارس از جمله موضوعات مورد تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ویدئو کنفرانس بود و در پایان هر یک از اعضا و روسای مناطق به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این رابطه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار