در واکنش به حمله هکرهای چینی،

ترامپ: دیگر چه چیز جدیدی درباره چین وجود دارد؟!

تهران (پانا) - رئیس جمهور ‌آمریکا اعلام کرد، دولتش در حال بررسی ادعاها درخصوص هک شدن شرکت‌های آمریکایی توسط چین با هدف کسب اطلاعات درباره فرآیند ساخت واکسن کروناویروس قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: دیگر چه چیز جدیدی درباره چین وجود دارد؟!

به گزارش ایسنا از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در باغ رُز کاخ سفید در واکنش به این گزارش تصریح کرد: دیگر چه اتفاق جدیدی در ارتباط با چین افتاده است؟ من از چین راضی نیستم. آنها می‌توانستند جلوی ویروس را از منبع بگیرند. حالا شما دارید به من می‌گویید که آنها هک می‌کنند. من هم این را می‌گویم، دیگر چه چیز جدیدی هست؟ ما از نزدیک آن را تحت نظر داریم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در واکنش به گزارشهایی درخصوص اینکه پکن مشتاق به از سرگیری مذاکرات تجاری با واشنگتن است، اظهار داشت که این مذاکرات را "ابدا و حتی در حد یک ذره" از سرنخواهد گرفت.

ترامپ در این خصوص گفت: من علاقه‌ای به این مساله ندارم. ما یک توافق را امضا کردیم. من هم این گزارش ها را شنیدم. آنها تمایل دارند مجددا مذاکراتی تجاری را با ما شروع کنند. چین سالهای زیاد و چند دهه است که در حال بهره‌گیری از آمریکا است زیرا قبلا ما کسانی را در این جایگاهی که من در آن ایستاده‌ام داشتم که در همان دفتر بیضی کاخ سفید می‌نشستند و اجازه می‌دادند این اتفاق بیافتد. من علاقه‌ای به این مذاکرات ندارم. بگذارید ببینیم آیا آنها به توافقی که با ما امضا کرده‌اند پایبند می‌مانند؟

اخیرا گزارشهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامهای چین خواستار از سرگرفتن مذاکرات با آمریکا درباره مرحله اول توافق تجاری دو طرف هستند تا به یک نتیجه بهتر برای پکن برسند.

بر طبق مرحله اول این توافق که در ماه ژانویه امضا شد، پکن متعهد شده به اینکه دست کم 200 میلیارد دلار کالاها و خدمات بیشتری در عرض دو سال از آمریکا خریداری کند و واشنگتن نیز با برچیدن تعرفه‌های جدیدش برای کالاهای چینی در عرض چند مرحله موافقت کرده است.

همچنین اخیرا روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گزارش کرد که هکرهای چینی به دنبال امتیاز گرفتن برای کشورشان در بحران شیوع کروناویروس هستند که شامل دستیابی به دارایی‌های معنوی ارزشمند و داده‌های حوزه سلامت عمومی در ارتباط با واکسنها، درمانها و آزمایشات مربوط به کروناویروس از طرق نامشروع است.

گزارش شده که مقامهای آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای اعلام رسمی هشدار درخصوص تدارک هکرهای چین برای دزدیدن اطلاعات مربوط به تحقیقات در مورد درمان و واکسن کروناویروس از آمریکا هستند.

پیش‌نویس این هشدار که قرار است در روزهای آینده انتشار یابد متمرکز بر دزدی سایبری و اقدام از سوی عوامل نامتعارف در این دزدی است.

نیویورک تایمز گزارش داده که این عوامل نامتعارف شامل یک سری محققان و دانشجویانی هستند که به گفته دولت ترامپ در حال فعالیت برای دزدیدن داده‌ها از داخل لابراتوارهای خصوصی و دانشگاهی هستند.

تصمیم ترامپ برای وارد ساختن این اتهام به چین بخشی از یک راهبرد کلی‌تر بازدارندگی است که در عین حال شامل فرماندهی سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی آمریکا نیز هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار