مانور ساعت صفر در جمعیت هلال احمر زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت مانور ساعت صفر تصادف جاده ای ساعت 2 بامداد سه شنبه بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان به منظور تمرین آموخته امدادگران و آمادگی هر چه بیشتر و حضور به موقع در امدادرسانی به مصدومان در پایگاه امداد و نجات جاده ای شمال‌غرب زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مانور  ساعت صفر در جمعیت هلال احمر زنجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، شهرام میرزایی در حاشیه برگزاری مانور ساعت صفر تصادف جاده ای عنوان کرد: این مانور به منظور تمرین آموخته ها و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر استان، افزایش سرعت عمل و توان عملیاتی نیروهای امدادی، با سناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان عملیات برگزار شد.
وی اظهار کرد: ارزیابی میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات های امداد و نجات، ایجاد آمادگی بیشتر، ارزیابی و بازبینی امکانات، تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر، همچنین داشتن آمادگی لازم در میان نیروهای هلال احمر استان زنجان برای فعالیت‌های امدادی در زمان وقوع بحران از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور ساعت صفر تصادف جاده ای با تلفن به تیم های امدادی مستقر در پایگاه اعلام شده و رسیدن تیم های امدادی بر سر صحنه تصادف فرضی و نحوه عملکرد آنها بر اساس استانداردهای آموزشی و استفاده از تجهیزات امدادی و نجات، اعم از خودروهای امدادی، ست‌های نجات و دیگر موارد مهم مورد بازبینی قرار گرفت.
میرزایی، عملکرد نیروهای امدادی برگزاری این مانور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نیروهای امدادی همواره در راستای رسالت انسان دوستی و خدمت صادقانه با تمام وجود پای کار بوده و هستند.
وی تاکید کرد: حفظ آمادگی نجاتگران امدادرسان به ویژه برای ارائه خدمات به سوانح احتمالی جاده ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.
این استان 11 پایگاه امداد و نجات جاده ای دارد که شبانه روز برای ارائه خدمات امدادی به هموطنان فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار