هک صفحات اجتماعی یکی از عمده‌ترین تهدیدات هکرها در فضای مجازی

کرج (پانا) - به گفته رئیس پلیس فتا البرز، بعد از اجرای رمز دوم پویا، پرونده‌های ورودی در رابطه با برداشت غیر مجاز و فیشینگ به این پلیس به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هک صفحات اجتماعی یکی از عمده‌ترین تهدیدات هکرها در فضای مجازی

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد اقبالی گفت: فضای مجازی فرصتی است برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و .. برای تمام کاربرانی که جهت مقاصد گوناگون به این فضا مراجعه می‎کنند، اما باید به این نکته نیز واقف بود که در کنار این فرصت، تهدیدها و آسیب‌هایی نیز وجود دارد.

وی افزود: اگر از دانش کافی در این راستا برخوردار نباشیم و فعالیت‌ها مبتنی بر برنامه ریزی نباشد، این فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود و با روی کارآمدن بستر اینترنت و تجهیزات هوشمند، این قابلیت برای تمامی کاربران پیش می‌آید که در هر کجا که هستند بتوانند از قابلیت این فضا بهره‌مند شوند.

سرهنگ اقبالی بیان کرد: یکی از مواردی که فضای مجازی بسیار می‌تواند کمک کننده و اثرگذار باشد در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است و شاهد این هستیم که در ایام شیوع ویروس کرونا، اقدامات خوبی در این راستا در فضای مجازی صورت گرفت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: عمده تهدیداتی که اکنون برای مردم ایجاد شده، بحث برداشت‌های غیرمجاز از حساب، هک حساب‌های بانکی و صفحات شخصی در فضای مجازی است که بر این اساس هکر وارد شبکه اجتماعی افراد می‌شود و از دنبال کنندگان آن صفحه تحت عنوان کمک، دریافت قبض و یا کمک به بیماران درخواست مالی می‌کند که مشابه این پرونده‌ها در پلیس فتا بسیار وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود اگر چنین اتفاقی افتاد، برای تست این موضوع حتما با طرف مقابل تماس تلفنی برقرار کرده و اگر از صحت موضوع اطمینان حاصل کردید وجه مورد نظر را واریز کنید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد otp و یا فرآیندی که بانک مرکزی برای انجام تراکنش‌های اینترنتی در اختیار تمامی کاربران قرار داده است که در بستر اینترنت تراکنش انجام می‌دهند تبدیل نرم افزارهای ایستا به پویا است.

سرهنگ اقبالی با اشاره به اینکه با تعریف رمزهای دوم پویا با وجود این که شاهد کاهش پرونده‌ها در زمینه برداشت های غیر مجاز در استان البرز هستیم، اما کماکان این جرایم در قالب ایجاد درگاه‌های جعلی وجود دارد چرا که برخی از شهروندان به این نکات هشداری توجه نکرده و گرفتار صفحات جعلی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان اظهار کرد: کلاهبرداری تلفنی یکی دیگر از مواردی است که درصد بالایی از جرایم را به خود اختصاص داده است که از شهروندان درخواست می شود به هیچ عنوان به این تماس‌های تلفنی ناشناس توجه نکنند، زیرا برای واریز وجه به حساب افراد، هیچ نیازی به دریافت اطلاعات کارت به جز شماره کارت نیست و وقتی با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند به پای دستگاه عابربانک بروید تا بتوانیم برای شما مبلغ جایزه را واریز کنیم اطمینان داشته باشید که پای کلاهبرداری در میان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار