فولادوند در گفت‌وگو با پانا از تمهیدات بازگشایی مدارس سخن گفت؛

بازگشایی مدرسه برای تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ازتمهیدات آموزش و پرورش شهر تهران برای بازگشایی مدارس برای هفته بعد و اجباری نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدرسه برای تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست

عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بازگشایی مدارس در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ مدارس به مدت یکماه بازگشایی می شود و صرفا بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده اند یا در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند که باید برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند و مراجعه دانش آ‌موزان شرایطی دارد. حضور دانش‌آموزان داوطلبانه و با اطلاع اولیا باید باشد. همچنین حضور همکاران بزرگواری که بیماری های زمینه ای دارند الزامی نیست. اما کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش آ‌موز حضورشان تداوم پیدا کرده و در نهایت با تصمیم مدیریت برنامه ریزی آزمون های پایان سال انجام می شود.

اجباری برای حضور تمامی دانش‌آموزان در مدرسه نداریم

مدیرکل شهر تهران با اشاره به اینکه حضور والدین و افراد دیگر در مدرسه مجاز نیست، گفت: مدرسه برای عموم دانش آ‌موزان باز نیست و این بازگشایی مخصوص دانش‌آموزانی است که از آموزش های مجازی ما در طول ماه های گذشته استفاده نکرده اند یا دانش آموزانی که نکات درسی مبهمی دارند و برای رفع اشکال به مدرسه یا دبیر مربوطه مراجعه می کنند و خانواده نیازی نیست حضور پیدا کنند. ما به نوعی برای حضور دانش‌آموزان هم شرایطی قایل شده ایم که باید پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی حتما رعایت شود.

وی افزود: آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش مجازی خود را داشته و به تناسب، درصدهای تحت پوشش استان ها متفاوت بوده اما در شهر تهران ما حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان مان را رسما تحت پوشش قرار دادیم. بعضی از دانش‌آموزان به دلایلی در آموزش های مجازی شرکت نکردند، ابزار کافی را نداشتند یا اینترنت نداشتند و به هردلیلی در دسترس نبودند و نمی توانستند از آموزش ها استفاده کنند. این کلاس صرفا برای دانش آموزانی است که از کلاس های مجازی استفاده نکرده اند یا برای رفع اشکال حضور دارند و براساس همان برنامه هفتگی می توانند در مدارس حضور داشته باشند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اجباری است

فولادوند با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و معلمان گفت: ما زنگ تفریح یا زنگ ورزش که فاصله اجتماعی را بهم می زند، حذف کردیم. برای مثال، بوفه های مدارس تعطیل است چون بخشی از این یکماه بعد از ماه مبارک رمضان است و مواد غذایی به هیچ عنوان نباید بعد از ماه مبارک رمضان خرید و فروش شود و دانش‌آموزان باید وسایل شخصی اعم از ماسک و دستکش و لوازم مورد نیازشان را با خودشان بیاورند. اما من مجدد تاکید می کنم بازگشایی مدرسه برای تجدید دیدار با همکلاسی ها نیست بلکه صرفا برای رفع اشکال است و خطر کرونا رفع نشده است و ما برای آزمون های پایان سال آماده می شویم. اگر به نوعی تقویم آموزشی و بودجه بندی کتاب تمام شده باشد، شورای برنامه ریزی برای نحوه آزمون های پایان سال برنامه ریزی می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش آموزان در صورت مراجعه به مدرسه از منزل حتما ماسک و دستکش بیاورند. امروز جلسه ای با روسای مناطق داشتیم و موظف شدند که انشاله تا پنجشنبه ضدعفونی و گندزدایی مدارس حتما انجام شود. هرچند مدارس ما ماه هاست بلااستفاده مانده اند اما به دلیل قراردادن اعتبارات بهداشتی برای گندزدایی مدارس مکلف کردیم حتما تا پایان پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت این مهم انجام شود و از طرفی مربیان بهداشت در مدرسه مسوولیت رصد مباحث و اجرای پروتکل های بهداشتی را برعهده دارند و در این حالت مدیران و معاونان موظف به رعایت هستند.

صدا و سیما برای اطلاع رسانی کنار‌ آموزش و پرورش باشد

فولادوند درباره نحوه اطلاع رسانی انجام شده از سوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در مرحله اول ما روسای مناطق و مسوولان روابط عمومی ها را ملزم کردیم که به مدیران و دبیران و دانش‌آموزان اطلاع رسانی کنند اما اطلاع رسانی ما محدود است. ما تا کنون برای اطلاع رسانی هایمان نتوانسته ایم به نحو احسنت از صدا و سیما کمک های لازم را بگیریم و از این جهت من از صدا و سیما تقاضا دارم در راستای بازگشایی بهینه و بر اساس پروتکل های بهداشتی به آموزش و پرورش کمک کنند. ما با همه شبکه ها مکاتبه کرده ایم و از آنها درخواست کرده ایم و می خواهیم نکات مثبت و زحمات بی دریغ همکاران من که در سه ماه گذشته تداوم داشته را نادیده نگیرند. البته ما منکر نقاط ضعف نیستیم و از صدا و سیما خواهش می کنم علاوه بر اینکه نکات منفی را اطلاع رسانی می کنند حتما کار جهادی و تلاش همکاران فرهنگی و مدیران ارجمند ما را به تصویر بکشند و به اطلاع مردم برسانند و جزییات حضور دانش آ‌موزان و مدیران در مدارس را به اطلاع دانش آ‌موزان برسانند تا تداوم کنترل شیوع ویروس کرونا را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار