تحقق ۱۲۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در اردبیل

اردبیل (پانا)- مدیرکل استاندارد اردبیل از تحقق ۱۲۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد طی سال گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۱۲۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در اردبیل

هاشم علایی، مدیرکل استاندارد اردبیل در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در سال گذشته با صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲ فقره پروانه استاندارد تشویقی برای فرآورده‌های مختلف تولید شده در صنایع استان اردبیل، موافقت شده است.

او افزود: در همین مدت ۸ بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی بر نیز انجام شده است که عموماً در زمینه‌های مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، مواد غذایی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه، این اداره کل درسال گذشته با تحقق ۱۲۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، در راستای حمایت از صنایع کوچک و بزرگ استان گام برداشته است، افزود: در بین پروانه‌های صادر شده در این استان، صنایع ساختمانی، معدنی و غذایی و کشاورزی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

علایی بیان کرد: در سال گذشته در جلسات کمیته علائم این اداره کل، با تمدید ۸۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری موافقت شده است.

او افزود: کارشناسان اداره کل به همراه شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده، در طول سال و به صورت مستمر واحد‌های تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند و رعایت استاندارد‌ها را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

علایی در پایان گفت: گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری تصادفی از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد‌هایی که در بازه زمانی اعتبار پروانه نسبت به رعایت استاندارد‌های تعیین شده در خط تولید بپردازند به مدت سه سال تمدید خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار