شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد

کرمان(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان، ماشا االله میرزا حسینی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت ماه جاری در استان کرمان، مقدمات بازگشایی مدارس فراهم است و تمامی مدارس استان گندزدایی و ضدعفونی می شوند.
وی از ابلاغ دستورالعمل پروتکل بهداشتی در حوزه بهداشت فردی، گروهی و بهداشت محیط به مدارس استان خبر داد و افزود: مسائلی که دانش آموزان و همکاران باید رعایت کنند و همچنین تمهیداتی که باید مدیران مدارس نسبت به کنترل بهداشت محیطی و فضای فیزیکی مدرسه فراهم کنند تا بچه‌ها با اطمینان خاطر بیشتری در مدرسه حضور یابند، در این پروتکل مطرح شده است.
میرزا حسینی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس فقط برای رفع اشکال درسی بر‌ای دانش آموزانی است که از طریق فضای مجازی امکان دریافت پاسخ کامل را نداشتند اظهار کرد: دانش‌آموزان با اختیار و انتخاب خودشان به مدرسه می‌آیند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان همچنین اعلام کرد که مدارس استثنایی، مدارس شبانه روزی و پیش دبستانی‌ها مستثنی هستند و فعلا باز نخواهند شد. معلمان و دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای هم مجاز به حضور در مدرسه نیستند.
ماشا االله میرزا حسینی دانش آموزان و معلمانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای از جمله مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی، پیوند اعضا، شیمی درمانی و ... هستند را مجاز به حضور در مدرسه ندانست و گفت: همکاران خانم که باردار هستند نیز در مدرسه حضور پیدا نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: حضور سایر همکارانی که در وضعیت سلامت به سر می‌برند در مدرسه جهت پاسخگویی به سوالات دانش آموزان است، اما حضور دانش آموزان اختیاری است.
میرزا حسینی تاکید کرد: همکاران حتما مسائل بهداشت فردی را رعایت ‌کنند و باید حتما از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: توصیه می شود دانش آموزان هم حتما وسایل بهداشت فردی از جمله ماسک و دستکش را به همراه داشته باشند تا کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند.

میرزا حسنی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید طوری دانش آموزان را قرار دهند که فاصله اجتماعی 1ونیم متری رعایت شود در غیر این صورت زمینه حضور دانش آموزان را به صورت نوبتی در مدارس فراهم نمایند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده تا وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی محیط را تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار