برگزاری سومین مرحله رزمایش همدلی ناحیه 1 مشهد با توزیع دو هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی

مشهد ( پانا ) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد سومین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه این اداره با توزیع دو هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی جهت نیازمندان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین مرحله رزمایش همدلی  ناحیه 1 مشهد با توزیع دو هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی
اردوگاه شهدای مدافع حرم ناحیه 1 مشهد، این روزها محل رفت و آمد خیلی ها شده است. از مدیران و معلمان و کارشناسان گرفته تا دانش آموزان و بسیجیان و علمای حوزه های علمیه؛ از افراد دنیا دیده و با تجربه، تا نوجوانان و کودکان دهه هشتادی، این روزها همه دست به دست هم داده اند و با هم در مسیر یاری رسانی به خانواده های کم بضاعت هم قدم شده اند.
در اردوگاه که باز شد ۲ هزار بسته معیشتی که منظم پشت سر هم چیده شده بود و تعداد زیادی از فرهنگیان و دانش آموزان که خستگی ‌شان را پشت چهره شاداب و لبخند رضایت شان پنهان کرده بودند توجه هر کسی را به خود جلب می کرد، امروز نسیم سریعتر می‌وزید تا ندای مهربانی را از اعماق قلب های این افراد، به دانش آموزانی برساند که در این روزها، شب و روزشان را سخت تر می گذرانند.
در سرتاسر محوطه اردوگاه که امروز بی مانند به فروشگاه ارزاق نیست، چندین و چند نفر مشغول کمک رسانی هستند، اینجا هر کسی کار مخصوص خود را انجام می دهد یا بهتر است بگویم هیچ کس بیکار نیست.

همایش همدلی تقویت ایمان و معنویت در جامعه را به دنبال خواهد داشت

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه بازدید از ارسال بسته های غذایی و بهداشتی جهت نیازمندان گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا که بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند و خانواده های نیازمند تعدادشان بیشتر شد، شرایط کشور در یک وضعیت خاص قرار گرفت، در چنین شرایطی کمک های مومنانه همانگونه که مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند خاطره ای خوش را در اذهان مردم به جا خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: این اداره در امر کمک رسانی پیشتاز بوده و در دو مرحله کمک هایی شامل ارزاق عمومی را توزیع کرده اند و در این مرحله نیز تعداد دو هزار بسته آماده شده و برای کمک به دانش آموزان نیازمندی که در این شرایط اوضاع خوبی ندارند همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر توزیع و ارسال می شود.

خدابنده گفت: قطعا همایش همدلی این ناحیه هم برای خانواده هایی که کمک ها را دریافت کردند و هم برای دانش آموزان و خیرینی که مساعدت داشته اند بسیار تاثیر گذار خواهد بود و تقویت ایمان و معنویت در جامعه را به دنبال خواهد داشت. این روند کمک رسانی نوعی فرهنگ سازی برای دانش آموزان است که نوع دوستی، احساس مسئولیت و تعهد را در آنان تقویت خواهد کرد که این موضوع برای ما از بعد فرهنگی بسیار مهم است.

سید رضا خاتم پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در امر برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه گفت: پس از اعلام حضرت آیت الله خامنه ای "مدظله العالی" در نیمه شعبان، ما بلافاصله مقدمات رزمایش را آماده کردیم و تا کنون توانسته ایم ۴ هزار و دویست بسته معیشتی را بین دانش آموزان بی بضاعت مان توزیع کنیم. دقیقا از روز نیمه شعبان کار را شروع کردیم و تا کنون سه مرحله توزیع مواد را داشتیم و این کار تا زمانی که همکاران محترم ما را قابل دانسته و امانت های خودشان را به خیریه آموزش و پرورش تقدیم کنند ادامه خواهد داشت و با افتخار در خدمت دانش آموزان بی بضاعت خانواده‌های آنان هستیم. در یک جمله با اجرای طرح رزمایش همدلی به کلام مقام معظم رهبری " لبّیک" گفتیم .
وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در طی ۴۰ سال تمام تلاش خود را کردند تا جوانان ما را بی خاصیت کرده و روحیه تعهد و ایثارگری و شهادت طلبی و مردانگی را کم کنند، اما در اشتباه بودند زیرا آن چیزی که امروز خیلی به چشم می آید حضور جوانان مسئولیت‌پذیر، جهادی و متشرع ما در این رزمایش است که یاد و خاطره رزمندگان دهه ۵۰ و ۴۰ را برای ما تداعی می کند.

آموزش عملی از هرنوع آموزشی بهتر است
امروز علاوه بر دانش آموزان، معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک نیز به خدمت رسانی مشغول بودند.
محمدرضا باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۱ حس و حال قالب بر فضای اردوگاه را اینگونه توصیف کرد: من با ورود به این طرح دقیقا یاد زمان جنگ افتادم، زمانی که بسیجیان با خلوص نیت وارد میدان می شدند و هرکسی نقش خاص خود را ایفا می‌کرد و همه دست در دست هم به سوی هدفی واحد پیش می رفتند؛ در این ایام دانش آموزان و فرهنگیان و بسیجیان ما همان مسیر سالهای جنگ را طی می‌کنند. امروز فرهنگیان، آموزش عملی کمک به همنوع را به دانش آموزان می دهند.

مدیران مدارس یکی یکی وارد محوطه ی اردوگاه می شوند، دانش آموزان بسیجی و فرهنگیان بدون توجه به روزه بودنشان و با تکیه به نیروی ایمان خود بارها خم و راست می شوند و بسته های مواد غذایی را جابه‌جا کرده و به دست مدیران می سپارند، مدیران نیز آنها را بین دانش آموزان شناخته شده مدرسه شان توزیع خواهند کرد.

اینجا جایی است که کرونا طوری دیگر معنا می شود، اینجا کشور پیشرفته غربی نیست. اینجا جایی است که پرستاران، برای بیمارانشان جان می‌دهند و مدیران، کت‌های اتو کشیده خود را کنار می گذارند و برای کمک به دانش آموزانشان آستین همت بالا می‌زنند. اینجا هیچ کس ماسک و مواد شوینده را از کودکان چنگ نمی زند و برای تامین مواد غذایی خود، به جان همنوعش نمی افتد. جایی است که مردمانش همدل بودن، کمک کردن و شکست دادن را خوب بلدند؛ اینجا ایران است.
حانیه سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار