مراسم احیای شب قدر، در ۸ نقطه بجنورد برگزار می‌شود

بجنورد (پانا) -امسال مراسم احیای شب‌های قدر در هشت مکان مقدس مرکز استان با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی برگزار می‌شود. 

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم احیای شب قدر، در ۸ نقطه بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در نشست برنامه‌ریزی ویژه مراسم لیالی قدر، اظهار کرد: با عنایات مقام معظم رهبری که به مسئولان فرمودند راهکاری پیدا کنند تا مردم به‌ویژه در ایام شب قدر بتوانند در اماکن مذهبی حضور پیدا کنند، تصمیم بر این شد تا در مرکز استان در هشت نقطه تجمع شب قدر با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی که مسؤولین امر اعلام می‌کنند، برگزار شود.

این هشت نقطه شامل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر است.
همچنین در ۴ شهر : فاروج، گرمخان، زیارت و بخش غلامان و همچنین دهستان آذری در شهرستان اسفراین به دلیل اینکه درزمینهٔ شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند مراسم شب احیا به صورت تجمعی برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: بر این اساس این سه شب در بجنورد در مصلای امام خمینی (ره) برنامه احیای شب قدر داریم که با رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: از کسانی که کسالت یا سن بالایی دارند می‌خواهیم در این اماکن حضور نیافته و از پای تلویزیون از مراسم که به‌صورت زنده پخش می‌شود استفاده کنند و جوان‌تر برای حضور فیزیکی در مراسم شب قدر به این اماکن بیایند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه در این مراسم و اماکن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، گفت: برای شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر در این اماکن باید قرآن و جانماز به‌صورت شخصی آورده شود و مراسم قرآن به سر با استفاده از قرآن‌های شخصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این اماکن فاصله‌ها هم برای نشستن افراد معین می‌شود، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که تراکم ایجاد نشده و جمعیت در این هشت محل تقسیم شود و خود مردم هم اصرار نداشته باشند که همه یکجا احیا داری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تلاش کنیم با همکاری و همراهی یکدیگر، از فیوضات شب‌های قدر با رعایت تمام دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شویم.

۴ نقطه قرمز خراسان شمالی ممنوع از برگزاری احیا شب قدر

ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تأکید استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی کرونا ویروس، مقرر شد مراسم شب‌های احیا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هشت نقطه شهرستان بجنورد به‌عنوان مرکز استان برگزار شود.

وی افزود: این هشت نقطه شامل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر است.

حیاتی خاطرنشان کرد: در مراکز شهرستان‌ها باتدبیر فرمانداران و ائمه جمعه، علاوه بر مصلاهای نماز جمعه یکی از مساجد محوری نیز به‌عنوان مکان برگزار مراسم شب‌های احیا در نظر گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: در کلیه روستاهای استان، در روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند با هماهنگی بخشداران و شوراها و دهیاران و روحانیان مستقر دریکی از مساجد آن روستاها مراسم شب‌های احیا برگزار می‌شود.

حیاتی با بیان اینکه در چهار نقطه قرمز استان مراسم شب قدر نداریم، اظهار کرد: در شهر فاروج، شهر گرمخان، شهر زیارت و بخش غلامان و همچنین دهستان آذری در شهرستان اسفراین به دلیل اینکه درزمینهٔ شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند مراسم شب احیا به‌صورت تجمعی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: توصیه به مؤمنین این است که برای شرکت در مراسم شب قدر حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، سجاده، قرآن و مهر را از منزل ببرند تا بتوانیم با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مراسم شب‌های احیا را در سراسر استان برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار