قدکیان: دانش آموزان پیشتاز باید در حفظ هویت تشکیلاتی خود کوشا باشند

تهران (پانا) – مرتضی قدکیان، مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران در گفتگو با پانا گفت: اعضای تشکیلات سازمان دانش آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی کوشا و پویا باشند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
قدکیان: دانش آموزان پیشتاز باید در حفظ هویت تشکیلاتی خود کوشا باشند

*فعالیت شما از چه سالی در سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ آغاز شد و چه فعالیت هایی در این منطقه انجام داده اید؟

فعالیت های بنده در سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران در سال ۹۸ آغاز شد. در رابطه با فعالیت های انجام شده در سازمان دانش آموزی منطقه در سال تحصیلی فعلی می توان به ساماندهی بوفه های مدارس و برگزاری پایگاه های تغذیه سالم اشاره کرد. بحث مجوز دادن به پایگاه های تغذیه سالم، مدارس را موظف کرد که مواد غذایی که به دست دانش آموزان می رساند تمام موارد ایمنی و سلامت دانش آموز را تامین کند تا در اثر سهل انگاری اتفاق ناگواری برای دانش‌آموزانی که از بوفه‌های مدارس تغذیه تهیه می کنند، نیافتد. به همین دلیل ما در اوایل سال تحصیلی مصوبه که از طرف اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بابت سازمان ساماندهی بوفه مدارس برای ما فرستاده شد را به مدارس ابلاغ کردیم در ادامه این مصوبه مدارس بوفه های خود را بر حسب درجه ۱الی ۴ تعیین کردند.اجرای این طرح باعث شد که مواد غذایی که بوفه ها در اختیار دانش آموزان قرار می دهند تماما موارد بهداشتی رعایت کند و تغذیه‌ای کاملا سالم و مفید در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. از فعالیت‌های دیگر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ می‌توان به ساماندهی البسه فرم مدارس اشاره کرد که طی این طرح سعی بر آن بوده که از دریافت وجه گزاف از اولیا دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جلوگیری گردد. در سال تحصیلی فعلی تلاش بر آن بوده که سازمان دانش آموزی بیشتر به دانش آموزان معرفی گردد و در انجام این عمل موفقیت زیادی کسب کردیم به طوری که در شهر تهران حدود ۱۳هزار نفر عضو جدید را پذیرا بوده ایم.

*سخن شما با دانش آموزان پیشتاز در سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی چیست؟

تشکیلات این سازمان با داشتن اهداف کلی و جزئی در عملکرد و رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری در بخش هویت ایرانی اسلامی سازمان، ارزش های اسلام عزیز و افتخارات میهن اسلامی ایران است و یک دانش آموز پیشتاز زندگی تشکیلاتی می تواند با اهداف متوالی خودش برسد. در پایان امیدوارم که یک دانش‌آموز تشکیلاتی بتواند با شعار همفکری و همدلی و همکاری کرد شعار روش و منش سازمان دانش آموزی است در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موثر بر دارد و افتخاری برای ایران ایرانی بیافریند.

*مینو سادات آقایی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰ تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار