معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برگزاری دوره آموزشی برنامه ریزی و مدیریت فعالیت‌های اردویی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان و معاونان پرورشی، مدیران و سایر کارکنان مدارس و همکاران اداری حوزه معاونت پرورشی مناطق 21 گانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی برنامه ریزی و مدیریت فعالیت‌های اردویی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این رابطه اظهار کرد: نظر به اهمیت آشنایی همکاران در راستای برنامه‌ریزی و سرپرستی اردوهای دانش‌آموزی و اصلاح بخشی از رویکرد حاکم در فرایند برگزاری اردوها و به منظور تحقق اهداف تعلیم و تربیت و برخورداری منابع انسانی حوزه پرورشی از سطح قابل قبولی از دانش، تخصص و مهارت و آشنایی بیشتر با تکنیک‌های حرفه‌ای به روز دوره مذکور اجرا می شود.

او تأکید کرد:همچنین در راستای اجرای برنامه 22 ابلاغی وزارت آموزش و پرورش با موضوع توسعه برنامه‌های ضمن خدمت و توانمندسازی منابع انسانی، با تأکید بر توسعه تعهد سازمانی و اخلاق حرفه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری "دوره آموزشی برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های اردویی" به مدت 32 ساعت نموده است.

او در ادامه با بیان اینکه این دوره از چهاردهم اردیبهشت آغاز شده و تا بیستم خرداد ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: دوره برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های اردویی شامل 8 جلسه می‌باشد که طبق زمان‌بندی تعیین شده در بخش محتوای دوره، فیلم‌های مربوطه قابل مشاهده و دانلود است.

هاشمی تصریح کرد :عناوین آموزشی جلسات شامل، جایگاه فعالیت های اردویی در نظام تعلیم و تربیت، تشریح و تبیین دستورالعمل برگزاری اردوی دانش‌آموزی، ساختار وظایف عوامل اجرایی اردو برگزاری مراسم در اردو، مهارت‌های اردوی ( چادرزنی، جهت یابی و نقشه خوانی و کوه پیمایی و ... )، بازیهای گروهی، سرودها و تشویق‌های اردویی، مدیریت در اردو قابلیت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، فوریت امدادی در اردوها ایمنی وسایل نقلیه در اردوهای دانش آموزی، ارزشیابی و گزارش نویسی در اردو می‌باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اذعان کرد:از شروع دوره مذکور تا کنون حدود 6000 نفر از مربیان و معاونان پرورشی، مدیران و سایر کارکنان مدارس و همکاران اداری حوزه معاونت پرورشی مناطق 21 گانه در این دوره شرکت نموده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار