سهم خالص مسکونی از پادگان ارتش در اردبیل ۳۸درصد است

اردبیل (پانا) - به گفته استاندار اردبیل، سهم خالص ساختمان های مسکونی ارتش بدون در نظر گرفتن شارع و خیابان ها از محل پادگان، ۳۸ درصد بوده و۶۲ درصد بقیه فضای سبز و میدان و سایر ابنیه های گردشگری خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۷۲۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم خالص مسکونی از پادگان ارتش در اردبیل ۳۸درصد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی موضوع انتقال پادگان ارتش با حضور جامعه اسلامی بازار اظهار کرد: انتقال پادگان به بیرون شهر ضرورت داشته و استان اردبیل نیاز ضروری به وجود ارتش جهت ایجاد امنیت و کمک در بحران های احتمالی دارد.

او با بیان اینکه در نقشه قبلی مورد توافق ۱۳درصد فضای سبز در نظر گرفته شده بود افزود: به اتفاق رییس شورای شهر و شهردار اردبیل این نقشه را رد کردیم و با پیگیری های فراوان یک نقشه جدید تهیه شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث پادگان یک سری الزامات وجود دارد که بنا به منویات مقام معظم رهبری پادگان ها از داخل شهر به بیرون انتقال داده شود و حق و حقوق ارتش نیز از محل پادگان محفوظ بماند.

این مسوول با اشاره به اینکه برای ساخت پادگان ارتش در بیرون شهر از منابع این مکان باید استفاده کند افزود: برای راه اندازی مجدد پادگان پول کلانی لازم است و باید از تراکم این محل تامین شود.

بهنام جو اظهار کرد: برای تامین زمین مورد نیاز پادگان ارتش جلسات متعددی برگزار شده که خوشبختانه بیش از۱۸۰ هکتار از محل سفر رییس جمهور به استان اردبیل برای تملک اراضی اطراف زمین قبلی اعتبار گذاشته شده است.

او با تاکید بر این که استان اردبیل یک استان مرزی است افزود: وجود پادگان ارتش با تمام قوا به منظور حفظ حریم و امنیت ضرورت دارد و همچنین استقرار این پادگان در استان به اقتصاد منطقه کمک می کند.

استاندار اردبیل گفت: با تعریض خیابان های اصلی در اطراف این پادگان مردم بیشترین بهره و سود را خواهند برد و همچنین استفاده از فضای سبز و مناطق گردشگری نیز برای مردم میسر می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه با ایجاد واحدهای تجاری برای درآمدزایی شهرداری در نقشه ثانویه دیده شده است افزود: ایجاد میدانی همانند نقش جهان اصفهان و حفظ سالن های قدیمی به عنوان پایگاه های فرهنگی و تاریخی و اشجار بزرگ از اهداف این طرح است.

بهنام جو تصریح کرد: البته در نقشه جدید حتی میدان بزرگ به فضای سبز تبدیل شده که در آینده چنانچه با تغییر کاربری به فضای گردشگری منهای پارکینگ و فضای سبز امکان وجود داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: ارتش برای احداث مسکونی خود باید مشاور جداگانه انتخاب کند تا برای ارایه طرح سه بعدی که درهیچ کجا وجود ندارد اقدام کند و تراکم ساختمانها با سبک معماری خاص مطابق با تراکم منطقه خواهد بود.

در این جلسه اعضای کمیته عمران جامعه اسلامی بازار انتقاد، پیشنهاد و راهکارهای خود را در خصوص کاربری جدید پادگان ارایه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار