مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

حفظ عزت و کرامت خانواده های نیازمند در کمک مومنانه

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانس با ادارات آموزش و پرورش استان با عنوان رزمایش همدلی و کمک مومنانه گفت حفظ عزت و کرامت خانواده های نیازمند در این نهضت مهمترین ویژگی این کمک مومنانه است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حفظ عزت و کرامت خانواده های نیازمند در کمک مومنانه

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه در پی مطالبه مقام معظم رهبری به تاسی از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) که الگوی کرامت و انفاق هستند در همه اقشار و استان ها و شهرهای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرایط کرونا مشکلات معیشتی زیادی به‌ویژه برای نیازمندان و قشر کارگر ایجاد کرد و نگاه تیزبینانه مقام معظم رهبری به این موضوع باعث شد نهضت و جنبشی برای کمک به نیازمندان ایجاد شود و تاریخ نشان می دهد در همه بحران ها وقتی که مردم به موضوع ورود پیدا می کنند، بحران به سرعت حل و مشکلات برطرف شده است و این حضور مردم در همه بحران ها بسیار قابل توجه است.

خدابنده تصریح کرد: در راستای این نهضت وزارت آموزش و پرورش به این دعوت لبیک گفت و این موضوع در دستور کار قرار گرفت و رزمایش همدلی و کمک مومنانه به کمک تشکل های دانش آموزی و با محوریت بسیج دانش آموزی در آموزش و پرورش شکل گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: انفاق، نیکوکاری و نوع دوستی منجر به تقویت روحیه ایمان خواهد شد. از طرفی فرهنگ سازی برای قشر نوجوان و دانش آموز در این زمینه بسیار مهم است و اگر این عزیزان از نوجوانی مسئولیت پذیر باشند و به سمت کارهای خیر و عام المنفعه حرکت کنند در نقش پذیری آن ها در آینده تاثیرگذار خواهد بود و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری از کمک های مادی که اهداء می شود مهم تر و ارزشمندتر است.

وی تاکید کرد: حفظ عزت و کرامت خانواده ها در این نهضت مهمترین ویژگی این کمک مومنانه است و این جنبش با اولویت دانش آموزان نیازمند، یتیم و بد سرپرست و نیز خانواده های آن ها انجام می گیرد.

خدابنده خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد و آستان قدس رضوی در چند مرحله اقدام به توزیع بسته های معیشتی در حاشیه شهر مشهد کردند که جای تقدیر دارد. همچنین با توجه به اینکه همه ساله جشن تکلیف دانش آموزان در حرم مطهر رضوی برگزار می شد و امسال به خاطر حفظ سلامت این عزیزان این مراسم برگزار نخواهد شد آستان قدس رضوی اقدام به توزیع و ارسال بسته های غذایی و فرهنگی برای این دانش آموزان خواهد کرد.

همچنین علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: اولین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه با محوریت سازمان دانش آموزی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و پانزدهم ماه مبارک رمضان در 10 هزار واحد آموزشی و پرورشی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: رزمایش همدلی و کمک مومنانه در پی مطالبه مقام معظم رهبری و با هدف تحقق اجرای راهکار 8/8 سند تحول بنیادین مبنی بر مشارکت فعال آموزش و پرورش در جهت رفع نیازهای عمومی جامعه و کمک به دانش آموزان نیازمند و خانواده آن ها انجام خواهد شد و اقلام و بسته های معیشتی و غذایی فراوانی در بین این جامعه هدف توزیع خواهد شد.

مالک اشرفی تصریح کرد: انسجام و یکپارچه بودن رزمایش همدلی و کمک مومنانه مورد تاکید است و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی توسط ادارات آموزش و پرورش انجام گرفته است.

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین مهدی جعفری، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان سپاه امام رضا (ع) در این جلسه گفت: در ایام کرونایی اقدامات جهادی بسیاری از جمله تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر توسط بسیج دانش آموزی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در پی دستور مقام معظم رهبری آحاد مردم از جمله جامعه فرهنگیان به کمک دانش آموزان نیازمند و خانواده آن ها شتافتند و قطعا انسجام و یکپارچگی این حرکت نتایج مطلوب تری را رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار