رسیدگی به ۱۵۷ شکایت ثبت‌نامی از مدارس غیردولتی

زینی‌وند: ۶۰ درصد مدارس متخلف بازرسی شده است و با مدیران متخلف برخورد کرده‌ایم

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از رسیدگی به ۱۵۷ شکایت ثبت‌نامی از مدارس غیر دولتی در یک هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد ۶۰ درصد مدارس متخلف بازرسی شده است و با مدیران متخلف برخورد کرده‌ایم.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به ۱۵۷ شکایت ثبت‌نامی از مدارس غیردولتی

به گزارش صدا و سیما، مجتبی زینی‌وند گفت: «به رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کرده‌ایم ظرف 10 روز به تخلفات این مدارس رسیدگی و نتیجه را به ما اعلام کنند. در صورتی که پس از این مهلت مدیران مدارس متخلف نسبت به رضایت اولیا اقدام نکنند بازرسان آموزش و پرورش در آن مدرسه حضور خواهند یافت.»

وی تأکید کرد: «بازرسان ما از 60 درصد مدارس متخلف بازدید داشته و شکایات مردمی را بررسی کرده‌اند. بیشترین شکایات مربوط به دریافت شهریه اضافی از اولیا و بازگشت نشدن شهریه فوق برنامه‌ها و پرداخت نشدن حقوق معلمان مدارس غیر دولتی بوده است.»

زینی‌وند افزود: «به مدیران مدارسی که حقوق معلمان خود را پرداخت نکرده‌اند، دو هفته مهلت داده‌ایم که نسبت به پرداخت آن اقدام کنند در غیر این صورت پرونده تخلف آنها به شورای نظارت استان ارسال خواهد شد. مدارس غیر دولتی متخلف باید نسبت به پرداخت شهریه فوق برنامه‌های آموزشی مانند اردو، غذا، استخر و المپیادها به هر دلیلی که اجرا نشده‌اند هر چه سریعتر اقدام کنند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «برخی مدارس غیر دولتی از اولیا دعوت و با موافقت آنها شهریه فوق برنامه‌های امسال را برای سال تحصیلی آینده محاسبه کرده‌اند. تا به امروز هیچ شکایت مردمی از بازگشت نشدن شهریه فوق برنامه‌ها نداشتیم.»

شهریه مصوب سال تحصیلی آینده مدارس غیر دولتی هفته اول خرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی افزود: «شهریه مصوب سال تحصیلی آینده مدارس غیر دولتی هفته اول خرداد اعلام می‌شود و بنابراین دریافت هرگونه وجه نقد و یا چک روز از اولیا تا قبل از اعلام نرخ شهریه تخلف است. گزارش دریافت شهریه 21 میلیون تومانی از یک مدرسه در تهران داده شد که ما بازرسان خود را در مدرسه حاضر کردیم و با تماس با خانواده‌ها نسبت به بازگشت شهریه اضافی اقدام شد.»

وی گفت: «سازمان مدارس غیر دولتی هیچ اغماضی نسبت به مدارس متخلف نخواهد داشت اما متأسفانه برخی رؤسای مناطق آموزش و پرورش نسبت به برخورد با مدارس غیر دولتی کوتاهی کردهاند که این امر باعث شده است که این مدارس همچنان به تخلفات خود ادامه دهند.»

زینی‌وند یادآور شد: «بازرسان آموزش و پرورش پارسال بیش از 300 بازدید از مدارس غیر دولتی داشتند و 38 مدرسه متخلف را شناسایی و نسبت به توقف فعالیت مدرسه و یا عزل مدیر اقدام کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار