بیش از 2 تن و سیصد کیلوگرم فرآورده های خام دامی در تبریز معدوم شد

تبریز(پانا) - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد از اول سال 99 میزان 2300 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی در شهرستان تبریز به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2 تن و سیصد کیلوگرم فرآورده های خام دامی در تبریز معدوم شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیر بهداشتی طی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز عرضه طی 5/1 ماه گذشته کشف و ضبط شده است، افزود: در این مدت 3 واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات مامورین بهداشتی دامپزشکی و عدم رعایت موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران به علت کشتار غیر مجاز دام، پس از صدور اخطارهای کتبی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و پلمب شدند.

بهداد از مردم خواست تا ضمن توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه نمایند و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و لیبل نصب شده بر روی لاشه دام توجه نمایند و در مورد مرغ و تخم مرغ به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی آنها توجه کنند.

وی در پایان افزود: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده های خام دامی از چشمان تیزبین مامورین نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مخفی نمی ماند و با افرادی که به خاطر تامین منافع شخصی، سلامت مردم را به مخاطره می اندازند با جدیت و بدون اغماض اعمال قانون خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 50004007799 به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار